Muzej, ki popelje po nemški vojaški zgodovini, je vrata odprl po sedmih letih prenove, ki je stala 62,5 milijona evrov. Prenovo so zaupali 65-letnemu Američanu, ki je med drugim avtor načrtov judovskega muzeja v Berlinu in eden izmed sodelujočih pri projektu na točki nič v New Yorku. Libeskind, čigar predniki so preživeli holokavst, je stavbo iz 19. stoletja posodobil s 14.700-tonskim delom iz betona, jekla in stekla.
"Želel sem ustvariti drzno prekinitev, temeljno prelomnico med historično orožarno in ustvarjanjem nove izkušnje," svoje delo pojasnjuje arhitekt in dodaja: "Arhitektura bo zaposlila občinstvo s temeljnim vprašanjem: kako prepleteni so med seboj organizirano nasilje, vojaška zgodovina in usoda mesta."
Na muzej se je usul plaz kritik; nekateri mu očitajo preveč radikalno moderno poseganje v zgodovinsko stavbo, spet drugi močno protivojno sentimentalnost in premajhno pozornost, namenjeno holokavstu, poroča Art Info.
Ne gre za orožje, gre za zgodovino
Vojaški muzej obsega 13.000 kvadratnih metrov razstavnih površin, kjer predstavljajo vse od orožja 14. stoletja, tistega, ki so ga uporabljali v obeh svetovnih vojnah, pa vse do orožja misije v Afganistanu. "Vojaški muzeji so običajno tehnični muzeji. Ta muzej pa je predvsem zgodovinski muzej," pojasnjuje kustos Gorch Pieken. Muzej bo, kot dodaja, tudi prostor za širše debate in izražanje mnenj obiskovalcev.
Zgodovino vojn oziroma v teh uporabljenega orožja lahko obiskovalci spoznavajo skozi niz tematskih razstav, naslovljenih Vojna in spomin, Politika in nasilje, Živali in vojaško življenje ter Vojna in igra. V sklopu zadnje je med drugim prikazano, kako so plastični vojaki postali priljubljena otroška igrača.
Posamezne razstave znotraj muzeja so predstavljene arhitekturnemu ambientu ustrezno - v starejši stavbi so na ogled zgodovinski kronološki pregledi, steklena konstrukcija pa predstavlja temi Vojna in trpljenje ter Moda in vojaštvo. Postavitev spremljajo eksponati, ki obiskovalcu ne pustijo pozabiti, kako kruta je vojna. Na samomorilsko pismo je na primer pritrjena lobanja vojaka, ki se je ustrelil, tu so umetniška instalacija, ki kaže posledice atomske bombe, in šokantne, otrokom namenjene risanke nacistične propagande.
Steklena stena novega arhitekturnega dodatka obiskovalcu nudi pogled na panoramo Dresdna, simbol nemškega trpljenja, saj je v času druge svetovne vojne v njem umrlo več 10.000 ljudi, in tako kot muzej simbola stičišča predvojne dediščine in povojnega napredka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje