Delo pokojnega nemškega umetnika Martina Kippenbergerja nosi naslov Z nogami naprej (Zuerst die Füsse). Foto: Reuters
Delo pokojnega nemškega umetnika Martina Kippenbergerja nosi naslov Z nogami naprej (Zuerst die Füsse). Foto: Reuters
Martin Kippenberger
Delo umetnika Martina Kippenbergerja, ki je umrl leta 1997, je povezano tudi z nemškim umetniškim gibanjem Neue Wilde. Foto: EPA

Večina odbora se je tako kljub papeževim besedam, da je kip, ki prikazuje zelenega žabca, razpetega na križ, z vrčkom piva v eni in jajcem v drugi roki, neprimerna in bogokletna. Tega mnenja je tudi predsednik sveta italijanske regije Trentino-Alto Adige Franz Pahl, ki se je zaradi neuslišanih zahtev po umiku dela odločil za gladovno stavko, konec julija pa so ga zaradi tega odpeljali v bolnišnico.

Umetniško delo ali nepotrebna provokacija?
Direktor bolzanskega muzeja Museion Alois Lageder pravi, da je odločitev, da kip ostane na svojem mestu, potrditev zagotavljanja avtonomije umetniške institucije. Takšno odločitev je podprlo šest članov odbora, trije pa so bili proti. V bran skulpturi so se postavili tudi v drugih muzejskih hišah po Italiji. "Umetnost mora biti vedno svobodna in nič ne bi smelo umetnika omejevati pri njegovi svobodi izražanja," je povedal predstojnik rimskega državnega muzeja Claudio Strinati.
Italijanski minister za kulturo Sandro Bondi pa poudarja, da muzeji, ki jih financira država, ne bi smeli poveličevati umetnin, ki se ukvarjajo z nepotrebno provokacijo in neumnostmi.

Ostro nasprotovanje prvega moža italijanske pokrajine
V muzeju razlagajo delo kot avtoportret umetnika v globoki krizi. Povsem drugače pa delo razumejo v Vatikanu, kjer so poslali pismo podpore Pahlu. Ta meni, da ne gre za umetniško delo, ampak bogokletje in ogabno šaro, ki razburja mnoge. Prebral pa je tudi izsek iz papeževega pisma, v katerem med drugim piše, da delo žali verska čustva številnih ljudi, ki v križu vidijo simbol božje ljubezni. "Razstavljanje takšnega kipa je nesprejemljivo in je huda žalitev naše katoliške populacije," še dodaja Pahl.

M. K.