"Jane Štravs nam podaja prav to stanje fotografije v času, ko nam novi digitalni mediji omogočajo, da je vsak svoj fotograf, snemalec, arhivar. Ali se tudi medij fotografije lahko prenovi?" se pred časom ob Štravsovi razstavi spraševala Marina Gržinić. Foto: Jane Štravs / mamm-mdf.ru
Jane Štravs: American Express
Štravs je mesto, ki nikoli ne spi, v objektiv ujel še pred primežem recesije. Foto: Jane Štravs / mamm-mdf.ru
Jane Štravs: American Express
Jane Štravs se je rodil leta 1965 v Ljubljani. Od leta 1982 je imel več kot dvajset samostojnih razstav in okoli sto skupinskih predstavitev. Foto: Jane Štravs / mamm-mdf.ru

Ljubljančanova serija American Express je od danes naprej na ogled v osrednji razstavni dvorani Manege, kjer je razstavljena v družbi priznanih avtorjev, kot so Alec Soth, Stephen Shore, Sergej Šestakov in Andrew Bush.

Glavni temi letošnjega bienala, ki se odvija pod vodstvom Olge Sviblove, sta potovanje in film. Kuratorka je Štravsova dela opazila na razstavišču Galerije Fotografije na lanskoletnem sejmu Paris Photo. Razstava v dvorani Manege bo na ogled do 9. maja.

New York pred krizo - anahronizem?
Serija American Express je nabor fotografij New Yorka. "Serija črno-belih fotografij o New Yorku je danes svojevrsten anahronizem," je ob predstavitvi serije v Galeriji 14 na Bledu zapisala Marina Gržinić. "Ali pač? Immanuel Wallerstein, ameriški teoretik o svetovnih sistemih, pravi, da ZDA prenavljajo svoj ekonomsko-finančni kapitalistični sistem s tem, ko so proizvedle njegovo krizo. Večina Štravsovih fotografij je le posnetek posnetka, vsebina je že na ulici prestavljena v okvirju. Je že spomin tam, kjer naj bi bila Realnost. Štravsova fotografija je tukaj že 'zunaj polja', je 'off'. Fotografija se tukaj pravzaprav obnaša kot novovalovski film. Repetativni ritem črno-belih površin je ritem tik pred krizo," še piše Gržinićeva.

Vse debelejši katalog razstav
Jane Štravs, tudi avtor številnih komercialnih projektov za uveljavljene blagovne znamke s področja mode in oblikovanja, je prvo samostojno razstavo priredil leta 1982 v ljubljanski galeriji Škuc. Leta 1993 so mu pripravili veliko pregledno razstavo v Moderni galeriji v Ljubljani. Sicer pa se je ljubljanskemu občinstvu med drugim predstavil na razstavah Tendence v slovenski fotografiji v CD leta 2000, Akt na Slovenskem III v CD in Jakopičevi galeriji leta 2001 ter Oko in njegova resnica v Moderni galeriji leta 2001.

Leta 2003 je založba ZRC SAZU izdala fotografsko monografijo njegovih del. Besedila zanjo sta prispevala Marina Gržinić in W.J.T. Mitchell, profesor angleščine in umetnostne zgodovine na Univerzi v Chicagu. V monografiji je objavljenih 90 barvnih in črno-belih Štravsovih fotografij, ki so nastale med letoma 1982 in 2002.