Galerija Tate ima v svoji stalni zbirki že več del Miroslawa Balke - denimo dawn (Zoro), skulpturo iz jekla, linoleja, stekla in pepela, katere elemente se 'sme' razstavljati v različnih konfiguracijah in kombinacijah. Foto: Galerija Tate
Galerija Tate ima v svoji stalni zbirki že več del Miroslawa Balke - denimo dawn (Zoro), skulpturo iz jekla, linoleja, stekla in pepela, katere elemente se 'sme' razstavljati v različnih konfiguracijah in kombinacijah. Foto: Galerija Tate
Miroslaw Balka
Velik, prazen prostor in betonska tla njegovega naslednjega razstavnega prostora se zdijo kot nalašč za Balko, ki se v svojem ustvarjanju ukvarja s temami zgodovine, nemira in nelagodja. Foto: EPA

Poljski umetnik Miroslaw Balka je bil izbran, da ustvari novo instalacijo za vhodno avlo londonske galerije Tate Moder. Balka je že deseti umetnik, ki je dobil naročilo za umetnino za vhodno avlo galerije, ki ima prostore v nekdanji elektrarni. Umetnino bo že tudi tokrat sponzorirala družba Unilever. Slovesno odprtje Balkove instalacije bo 12. oktobra, umetnina pa bo nato na ogled do 5. aprila 2010.
Balkova instalacija bo v vhodni avli nadomestila umetnino Francoza Dominiqua Gonzalesa-Foerstera, ki je v prostor postavil železne pograde in gigantske skulpture (futuristično zaklonišče TH.2058 je navdahnila vizija napadenega Londona, postavljena 50 let v prihodnost). V preteklosti je bilo v vhodni avli Tate Modern mogoče videti še kaj bolj "nezaslišanega": spiralne tobogane nemškega umetnika Carstena Hölerja, gigantsko sonce danskega umetnika Olafurja Eliassona, pa tudi skulpture in instalacije Španca Juana Munoza in Britanca Anisha Kapoorja.

Kljub uspehu še vedno živi in ustvarja v rodni vasi
Direktor Tate Modern Vicente Tadoli je Balko opisal kot "enega najpomembnejših umetnikov svoje generacije" in dodal: "Že zdaj se veselimo in smo radovedni, kaj bo umetnik ustvaril za ta edinstveni prostor v Tate Modern." 50-letni Balka je tako v domovini kot v svetu zbudil pozornost z deli, ki aludirajo na njegovo katoliško vzgojo in na prelomne dogodke poljske zgodovine 20. stoletja. Pri svojem delu uporablja tudi neobičajne materiale, denimo pepel, rjo, lase in milo, ki hkrati "namigujejo na odpadke telesa" in služijo kot "indikatorji odsotnosti in izgube", izvemo iz kataloga galerije.
V galeriji si oglejte nekaj instalacij v Turbine Hall iz prejšnjih let.