Prav na področju zahodno od krožišča Old Street, ali pa vzhodno od Holborna in jugovzhodno od postaje King’s Cross deluje največ arhitekturnih birojev, oblikovalskih studijev, v tem delu britanske prestolnice ima svoje sedeže in prodajalne največ trgovcev s pohištvom in notranjo opremo.
V za bivanje zelo prijetnem in mirnem mestnem okrožju, ki ga lahko na zemljevidu najdemo le streljaj severno od naselja Barbican, v zadnjih letih opazno narašča število umetniških galerij.
Clerkenwellški oblikovalski teden ali Clerkenwell Design Week je nekakšno skupinsko cehovsko 'odpiranje vrat' ali poudarjeno glasno vabilo strokovnemu in tudi laičnemu občinstvu, naj pride na obisk, naj se nameni preveriti, prevetriti, občudovati novosti. Clerkenwellški arhitekturni in oblikovalski vstop v poletje je še pred nekaj leti veljal za londonski povzetek vsega, kar je šest mesecev poprej predstavil pohištveni sejem v Milanu, toda zadnje čase je CDW vse bolj tudi po vsebinah avtonomna prireditev, ki privablja vse več arhitektov z Daljnega vzhoda, vselej pa se sredi maja v Londonu zberejo številni ameriški arhitekti in arhitekturni kritiki.
Razstave, ki jih ponuja CDW, so bodisi posebej bogati 'showroomi' bodisi samostojne ali pa skupinske razstave tako že uveljavljenih imen kot tudi mladih, izzivalnih, neodvisnih proizvajalcev opreme za dom, poslovne prostore, tudi opreme za vrt in podobno.
Le nekajurni sprehod mimo peščice izbranih galerij ali predstavitvenih soban ali pa mimo nekaterih parkov prav vsakogar navda z neprecenljivim občutkom, da je na področju oblikovanja še vedno tako veliko sijajnih izdelkov, oblik, izumov, ki kot da so komaj odkriti, pa čeravno so nekateri med njimi že izdelani kot večje industrializirane pohištvene serije. So pa med temi tudi le prototipske različice, na primer kuhinjskih pripomočkov, in kateri izmed teh bo v bližnji prihodnosti celo velika prodajna uspešnica.
Knoll praznuje 75 let
Letošnji CDW je imel tudi vsaj dva posebej vpadljiva poudarka. Sloviti ameriški proizvajalec pohištva in notranje opreme znamke Knoll, ki izdeluje tudi izdelke-ikone oblikovalcev Ludviga Miesa van der Rohea, Eera Saarinena ali pa Franka Gehryja, praznuje 75-letnico; in njihov predstavitveni prostor je bil še posebej bogato in lepo urejen.
Prav pozno popoldne včeraj pa je bila v Clerkenweelu tudi uradno odprta nova prodajna galerija arhitekturne superzvezdnice Zahe Hadid (Zaha Hadid Gallery). Ta ni prav velika ali pa posebej velikopotezna, kot bi se za morda največjo arhitektko vseh časov, zdaj 62-letno iraško-britansko ustvarjalko, in eno najvplivnejših poslovnih žensk na planetu - po tiho rečeno - spodobilo. Galerija je lična, minimalistično zasnovana, dvonadstropna in meri (le) kakih 600 kvadratnih metrov. V njej so razstavljene slavne oblike, ki so ali pa še bodo postale velikanske stavbe oziroma stavbni kompleksi, poleg tega pa bo v njej Hadidova na prodaj ponudila tudi butične serije nakita, vaz, luči in še drugih kosov notranje opreme. Čeprav naj bi po nekaterih podatkih podjetje Zahe Hadid, ki ima pisarno oziroma studio z več sto zaposlenimi le pol kilometra bolj proti zahodu, seveda še vedno v okrožju Clerkenwell, zaslužilo do 40 milijonov funtov letno, pa je ravno ta pristnost galerije, ki bo v prihodnje odprta za javnost vsak dan, le še en dodaten magnet za obiskovalce.
Vsakdo se v njej počuti, kot da je vstopil v nov svet, svet tako eksotičnih in hkrati tako zelo naravnih oblik; v okolje, ki ga zaznamuje fantastična ustvarjalnost, izvedena z najnovejšo tehnološko natančnostjo. Nekateri celo trdijo, da bo galerija Zahe Hadid v prihodnjih letih postala mala londonska kulturno-turistična megaatrakcija. In tudi to je torej ena od novosti, ki jih je priskrbel Clerkenwellški teden oblikovanja z letnico 2013.
Matjaž Ambrožič
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje