Vir iz galerije še pravi, da zmanjšanje osebja pomeni večjo izpostavljenost slik kraji ali vandalizmu. Foto: EPA
Vir iz galerije še pravi, da zmanjšanje osebja pomeni večjo izpostavljenost slik kraji ali vandalizmu. Foto: EPA

Varnostniki, uradno imenovani 'galerijski pomočniki', so bili prej zadolženi za varnost ene sobe, zdaj pa bodo enemu zaupali dve. V galeriji pojasnjujejo, da so bila takšne namere v načrtu še pred ugotovitvijo o nujno potrebnih varčevalnih ukrepih, da naj bi šlo za dovolj učinkovit nadzor, sistem pa je v veljavi v številnih britanskih in svetovnih galerijah.

Drugače meni neimenovani vir znotraj galerije, ki je prepričan, da je ravno nov sistem omogočil vandalu, da v dvorani 19 dve Poussinovi sliki - Čaščenje zlatega teleta in Poklon pastirjev – poškropi z rdečo barvo. Varnostnikova pozornost po njegovem mnenju ni bila enako učinkovita, saj je bila razdeljena med dve sobi.
V Narodni galeriji kljub temu in kljub opozorilom, da so sobe polne 'slepih kotov' nadaljujejo začrtano reorganizacijo. Ta teden bo tako po en varnostnik zadolžen za sobo, v kateri visijo Goyeva in Canalettova dela.
Če ni bilo dovolj ljudi, se je sobo zaprlo
Nekdanji svetovalec za varnost pri Komisiji muzejev in galerijah Peter Osborne pravi , da lahko takšni poskusi krčenja varnosti pomenijo, da bodo stvari prej začele izginjati ali bodo uničene. Kot se spominja, so v preteklosti, če ni bilo zadosti osebja za nadzor sobe, to zaprli. Priznava, da lahko na pomoč priskoči tehnologija, vendar ta ne more nadomestiti človekove prisotnosti in njegove reakcije.