Že prva različica kipa naj bi šla po besedah kiparja v nos premierju Janezu Janši, na organizatorje razstave da naj bi se nato z zahtevo po umiku obrnilo ministrstvo za kulturo. Kot poroča Dnevnik, so prvi ukaz za umik kipa prejeli že, ko so razstavo 24. junija odprli na
Ljubljanskem gradu.
Kasneje sta se Metod Frlic in soavtor razstave ter direktor Muzeja Jože Dežman odločila, da ustvarijo nov, manj čustven in bolj realističen kip, s katerim bi vzpostavili dialog, ljudem pa poudarili na napačnost problematiziranja ustvarjalnosti. Po zapletu na razstavi na gradu je Jože Dežman dal umetniško vrednost obeh kipov preveriti pri likovnih strokovnjakih, med katerimi je tudi kritik in direktor Mestne galerije Ljubljana Aleksander Bassin. Ta je delo opisal kot "zanimivo umetniško rešitev v okviru sodobne portretistike", kot trdijo v muzeju, pa so bile tudi druge ocene pozitivne.
Nova postavitev, še en umik
Umik kipov, ki sta ob odprtju na novo postavljene razstave Enotni v zmagi v Muzeju novejše zgodovine Slovenije stala na stopnišču muzeja in ne na razstavnem prostoru, je nato od Dežmana zahteval uslužbenec ministrstva za kulturo Damjan Prelovšek. Kot trdi Dežman, pa mu je ob zahtevi po umiku prek telefona grozil tudi s sankcijami. Čeprav na ministrstvu niso navedli razlogov, ki bi bili za Dežmana ustrezni za takšno zahtevo, je kipa umaknil. Jože Dežman napoveduje, da bo v primeru, da ne dobi primernega pojasnila, zakaj je bil umik potreben, kipa postavil nazaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje