Med čiščenjem in restavriranjem so našli skico ene najbolj znanih del manjerista El Greca - vedute Toleda (na platnu, ki ga hranijo v Metropolitanskem muzeju v New Yorku). Skico so našli v spodnjem desnem kotu slike Marijino kronanje. Foto:
Med čiščenjem in restavriranjem so našli skico ene najbolj znanih del manjerista El Greca - vedute Toleda (na platnu, ki ga hranijo v Metropolitanskem muzeju v New Yorku). Skico so našli v spodnjem desnem kotu slike Marijino kronanje. Foto:
Rubens: Marijino vnebovzetje
Marijino vnebovzetje Petra Paula Rubensa se je izkazalo za mlajše delo, kot so sprva domnevali. To je potrdila analiza lesa table, na kateri je slika naslikana.
Velazquez: Filip IV.
Baročni slikar Velazquez je kralja Filipa IV. naslikal večkrat, na enega izmed portretov pa se je naslonil tudi francoski mojster barve Delacroix. Foto: Wikipedia

Konec meseca bo v galeriji Walker v Liverpoolu razstava, ki bo osvetlila nova spoznanja o zbirki Schorr. Restavracija del nekaterih največjih mojstrov zgodovine umetnosti je namreč pokazala marsikatero do zdaj neznano podrobnost.

Zbirko je več kot 40 let ustvarjal David Lewis s svojo družino, kmalu izdani katalog pa so pripravljali devet let. Dela z zbirke bodo v Liverpooolu razstavili 18. februarja pod naslovom Zbiralčevo oko: Od Cranacha do Pissara, poroča Independent.

Treba je bilo popisati nova spoznanja, do katerih so prišli med restavriranjem več kot 400 slik, ki pa jih javnost do zdaj nikoli ni imela priložnosti videti. Med čiščenjem El Grecove slike Marijinega kronanja so, na primer, na desnem kotu opazili majhno krajino, za katero se je izkazalo, da gre za pogled na mesto Toledo. Torej tisto mesto, ki ga tako zelo občudujemo na dveh El Grecovih delih - Pogled na Toledo iz časa 1596-1600 ter Pogled in načrt Toleda iz leta 1610. Deli sodita med osrednje upodobitve neba v zgodovini zahodne umetnosti.
'Delacroix après Velazquez'
Potret španskega kralja Filipa IV. je pred restavracijo razkrival zgolj signaturo Velazquez in zatorej veljal za kopijo tega velikega španskega mojstra, čeprav kakovost dela lastniku zbirke in drugim strokovnjakom ni dala miru. Da so bili njihovi dvomi utemeljeni, je zdaj pokazala celotna signatura, ki se je razkrila po čiščenju slike. Napis Delacroix après Velazquez (Delacroix po Velazquezu) je jasno povedal, da gre za delo nič manj slavnega francoskega mojstra, signaturo pa je namerno prekril neki slepar. Po besedah kuratorja Xantha Brooka je tako opus francoskega romantika bogatejši za sliko.
Rubensovo Marijino vnebovzetje
Leta 1611 je flamski baročni mojster Rubens naslikal dve oljni skici Marijinega vnebovzetja, s katerima je želel prepričati naročnike slike za veliki oltar v katedrali v Antwerpnu. Eno skico hranijo v palači Buckingham in slika, ki jo hranijo v zbirki Schorr, povsem sovpada s spodnjim delom skic. Do zdaj so domnevali, da gre za pozno delo, vendar so strokovnjaki odkrili, da je tabla izdelana iz mehkega lesa z območja, kjer je Rubens živel leta 1906, kar pa namiguje, da je delo nastalo prej, kot so domnevali.
V zbirki hranijo tudi eno izmed treh različic slike Mojzes s tablami postave Philippeja de Champaigne. Za tisto, ki je danes v muzeju v Milwaukeeju (tretja je v Peterburgu), je veljalo, da je pripadala kardinalu Feschu, povezanim s samim Napoleonom, izkazalo pa se je, da je prav slika iz zbirke Schorr tista, ki je bila nekoč v kardinalovi lasti.