Domnevno 'hladne' realistične slike Edwarda Hopperja odsevajo osamljenost modernega človeka. Pogosto prikazujejo posameznike v restavracijah, hotelskih sobah, čakalnicah ali pa na dvoriščih pred hišami. Upodobljeni ljudje so pogosto zatopljeni v melanholijo in strmijo z okna, v neko točko zunaj slike, ali pa berejo knjigo. Hopper je izjemen pričevalec brezupno tipizirane, brezimne Amerike med obema vojnama. Foto: William Ray Adams Memorial Collection
Domnevno 'hladne' realistične slike Edwarda Hopperja odsevajo osamljenost modernega človeka. Pogosto prikazujejo posameznike v restavracijah, hotelskih sobah, čakalnicah ali pa na dvoriščih pred hišami. Upodobljeni ljudje so pogosto zatopljeni v melanholijo in strmijo z okna, v neko točko zunaj slike, ali pa berejo knjigo. Hopper je izjemen pričevalec brezupno tipizirane, brezimne Amerike med obema vojnama. Foto: William Ray Adams Memorial Collection

Münchenski muzej Kunsthalle je od četrtka dalje prizorišče velike pregledne razstave na temo realizma in natančnega predstavljanja stvarnosti v slikarstvu. Eksponati pod skupnim naslovom Realismus – Das Abenteuer der Wirklichkeit (Realizem - Pustolovščina resničnosti) skupaj sestavljajo celo pahljačo realizma kot sloga od 19. stoletja prek nove stvarnosti, pop-arta in foto realizma 60. let pa vse do sodobne umetnostne prakse. Vtis kontinuitete naj bi v obiskovalcih ustvaril ogled več kot 180 slik, fotografij, skulptur, videov in grafik, ki jih je ustvarilo okoli 120 umetnikov. Vsa dela se na tak ali drugačen način detajlno spoprijemajo s predstavitvijo stvarnosti.

Razstava bo na ogled do 5. septembra, po Münchnu pa se bo, le malo spremenjena, preselila še v Rotterdam. Prvi so jo občudovali v mestu Emden na Spodnjem Saškem.

Razstavljena dela so nastala v ateljejih znanih mojstrov, kakršni so Gustave Courbet, Edward Hopper, Christian Schad in Duane Hanson. Nekaj je del sodobnih umetnikov, kot sta Gerhard Richter in Andreas Gursky, zastopani pa so tudi mlajši ustvarjalci.

V osmih sklopih je predstavljenih po petnajst do dvajset umetniških pogledov. Tematsko so to predvsem tihožitja, moderne upodobitve zgodovinskih dogodkov, portreti in akti.

Kustosa razstave sta Nils Ohlsen in Christiane Lange, sodelovala sta s Kunsthalle Emden. Gledalca sta skušala spodbuditi k razmisleku o večnem vprašanju: do kakšne mere lahko umetnost pristno upodobi stvarnost, in o funkciji umetnosti pri ustvarjanju realnosti.