"Pivkove obraze, krajine in vse, kar se pojavlja v njegovih delih, pa naj bo rastlinsko, živalsko ali rudninsko, v celoto povezuje njegov značilni animizem. Vse ima dušo, ki jo na Pivkovih delih najpogosteje zaznamuje magično žarenje," ob razstavi, ki jo bodo odprli danes ob 20.00, piše likovni kritik Lev Menaše.
Žarenje pa ni nujna sestavina Pivkovih del, tudi v primeru portretov je očitno, kako premišljeno avtor uporablja ta in druge učinke. Kadar upodablja obraz, ki "dušo" izžareva že sam po sebi, se učinkom v glavnem odpove. Uporabi jih samo zato, da komaj opazno poudari dano. V takih primerih lahko uporabi tudi standardne portretistične pripomočke, opozori na upodobljenčevo okolje in ga opremi z atributi, ki ga še dodatno identificirajo. Včasih upodobljenca komentira tudi z drugih vidikov. Njegov Ivan Mrak iz leta 1984 je eno tistih del, na katerih dodani učinki že postajajo očitni. Govori tako o pisateljevem priimku kakor o njegovih hotenjih.
Pivk je razvil svojstven tip fotografije, ki ga ne glede na tematiko zaznamuje zlasti obvladovanje klasičnih fotografskih tehnik in mojstrstvo interveniranja v te postopke, s čimer nastajajo samosvoje, ekspresivne fotografske podobe.
Herman Pivk se je rodil leta 1963 v Ljubljani. Diplomiral je na oddelku za zgodovino in likovni pouk Pedagoške akademije v Ljubljani z nalogo na temo Portret v fotografiji, ki ga je močno zaznamovala na njegovi ustvarjalni poti. Njegovo delo predstavlja bogata biografija uglednih avtorjev s področja vizualnih umetnosti. V Cankarjevem domu je razstavljen izbor portretov, ki so nastajali od leta 1984 dalje, na ogled pa bodo do 27. maja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje