V primeru pričujoče razstave je študija metafora za določeno kreativno metodo umetnika, s kateri želi raziskovati ne le resnično obstoječih predmetov, ampak tudi konceptualne sestavine dela. Foto: Spletna stran muzeja
V primeru pričujoče razstave je študija metafora za določeno kreativno metodo umetnika, s kateri želi raziskovati ne le resnično obstoječih predmetov, ampak tudi konceptualne sestavine dela. Foto: Spletna stran muzeja
Novost postavitve je v širši interpretaciji pojava študije, v razumevanju pojma kot večplastne in večstranske estetske kategorije, ki se lahko nanaša tako na pripravljalne skice kot na dokončana umetniška dela. Foto: Spletna stran muzeja

V moskovskem Muzeju moderne umetnosti so se odločili 10. obletnico obstoja proslaviti z razstavo, naslovljeno Študija in umetniško delo. Postavitev, ki bo na ogled do 10. maja, združuje 300 del ruskih umetnikov iz zbirke muzeja, nekatera so tokrat prvič predstavljena javnosti. Nekateri umetniki, kot so, denimo, George Pusenkoff, Kazimir Malevič, Oleg Kulik, Oskar Rabin in Mihail Larionov, so predstavljeni le s po enim delom.

Kanon, Narava in Metamorfoze
Referenčna točka razstave je študija, ki pa je tokrat pojmovana širše, kot večpomenska estetska kategorija, ki jo je mogoče aplicirati tako na pripravljalno študijo kot na dokončano delo, je zapisano na muzejski spletni strani. Razstava je razdeljena v tri tematske sklope: Kanon, Narava in Metamorfoze.

V prvem delu so predstavljene grafične študije in akademske slike. V drugem delu je študija razumljena širše. Tu so razstavljena dela različnih žanrov, vsa pa raziskujejo naravo in njene zakonitosti.

V tretjem delu obiskovalec vstopi v prostor igre in domišljije, kjer je ideja študije razcepljena na več konceptualnih vidikov. Sklop Metamorfoze je razdeljen na šest delov: Hiper-realnost, Ponavljanje, Klasika, Gibljive mehanike, Geometrija oblike in Jezikovne vaje, še piše na spletni strani muzeja.

Bernaskonijeve slogovno dovršene in puristične rešitve
Poleg del iz zbirke moskovskega Muzeja moderne umetnosti razstavo bogatijo tudi kosi iz Raziskovalnega muzeja Ruske akademije umetnosti v Sankt Peterburgu in državnim akademskim umetniškim inštitutom Surikov iz Moskve.

Razstavo je skupaj s kuratorko Anno Arutyunyan postavil Boris Bernaskoni, eden najobetavnejših mladih ruskih arhitektov, cenjen predvsem zaradi edinstvenega pristopa k razstavni arhitekturi. Njegove slogovno dovršene in puristične rešitve, ne da bi odvračale pozornost od razstavljenih umetnin, pomagajo razjasniti strukturo projekta in vodijo obiskovalca po Študiji in umetniškem delu, piše na spletni strani muzeja.

A. K.