Razstavo si lahko ogledate v ljubljanski galeriji Photon. Odprtje je pospremil pogovor z avtorjem, predstavljena je bila tudi njegova monografija, ki nosi enak naslov kot razstava.
Roman Bezjak živi in dela v Bielefeldu v Nemčiji, v zadnjih letih pa je na potovanjih po vzhodni in jugovzhodni Evropi s fotoaparatom velikega formata posnel fotografije stanovanjskih stavb, ustanov, hotelov in palač kulture od Talina in Tirane do Dresdna in Dnjepropetrovska. Njegova serija je postala neke vrste arheologija povojnega modernizma, a brez nostalgičnega slavljenja nekdanjega vzhodnega bloka, saj izpostavi prav izkoriščanje utopije in njen vpliv na vsakdanje življenje. Socialistični modernizem tako upodablja svet, ki mu grozi uničenje in ki deloma - recimo palača republike v Berlinu - ne obstaja več.
"Stanovanjska poslopja, hotele, kulturne hrame in podobne arhitekturne objekte s funkcijo javnega značaja je v objektiv ujel nepretenciozno in disciplinirano. Ob pregledu zbirke hitro postane jasno, da arhitektura tistega časa razpolaga z istim naborom utopično navdahnjenih oblikovnih elementov, ki se razpredajo med zgradbami in subtilno nakazujejo navidezno monotonijo takratne gradnje. Bezjakove fotografije razkrivajo obrabljenost utopije in njeno sprejemanje v našem vsakdanjiku," je ob tem zapisala Inka Schube, izdajateljica Bezjakove monografije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje