Tatova kuratorka Katharine Stout je s tem, da je za razpis izbrala zunaj umetniških krogov skoraj neznano ime, Rotschildovo prvič predstavila res široki javnosti. Foto: EPA
Tatova kuratorka Katharine Stout je s tem, da je za razpis izbrala zunaj umetniških krogov skoraj neznano ime, Rotschildovo prvič predstavila res široki javnosti. Foto: EPA
Eva Rothschild: Cold Corners
Za končni vtis lahkosti in zračnosti je bila potrebna velika mera poznavanja fizike in gradbeništva. Foto: EPA

Instalacija Cold Corners, ki jo je relativno neznana irska umetnica Eva Rothschild naredila posebej za galerijo Duveen (v okviru galerije Tate), bo na ogled od 30. junija do 29. novembra. 37-letna Rothschildova je s konstrukcijo, ki se na videz upira zakonom težnosti in spominja na strelo, ki prebada celoten prostor, poskušala "ponuditi drugačno izkušnjo državne galerije".
Cikcakasta umetnina, ki v višino sega do 12 metrov, ni z ničemer ograjena od ljudi, ki se lahko sprehajajo skoznjo in se sami odločijo, koliko se bodo spustili v interakcijo z "anarhistično" stvaritvijo. Vse skupaj naj bi podčrtalo pompozno neoklasicistično zasnovo prostora. "Hotela sem narediti nekaj, kar bi koloniziralo in spremenilo celoten prostor, obenem pa nisem hotela uničiti njegove zračnosti ali obiskovalcem onemogočiti svobodnega premikanja."
Na iluzijo in percepcijo se je Rotschildova naslanjala že v svojih prejšnjih projektih, med katerimi izstopata Jokes (2007), pazljivo uravnovešena skladovnica med seboj prepletenih kock, in Gold Ring (2008), zlat prstan, ki na prvi pogled lovi ravnotežje na zlatih trakovih.

Razpis Duveens že od leta 2000 z naročili rezidenčnim umetnikom spodbuja projekte, ki opozarjajo na sodobno kiparstvo. Projekt Marka Wallingerja leta 2007 je poustvaril demonstracije proti iraški vojni pred parlamentom, lani pa si je Martin Creed zamislil štafeto atletov, ki so vsakih 30 sekund tekli skozi galerijo.