Gre za prostorsko instalacijo, ki jo je umetnik, poznan po svojih umetniških instalacijah v javnih prostorih, postavil v nekdanji fužini in kovačnici Germovka, dislocirani enoti Tržiškega muzeja v Tržiču. Na ogled bo do 3. aprila.
Med Paradižem in potokom zgodba rokodelske tradicije
Z instalacijo je Vogrinčič ta spomenik nepremične kulturne dediščine revitaliziral in ga naredil zanimivega za obiskovalce, že malce pozabljeno in zaprašeno stavbo pa prepletel z okoljem in njegovo bogato rokodelsko in industrijsko tradicijo v dovršeno estetsko zgodbo. Stara kovačija je 7 x 13 metrov dolg prostor z enim samim oknom in odprtim ostrešjem ter s pozabljenimi kovanimi predmeti. Na eni strani stavbe je ulica, poimenovana Paradiž, na drugi potok, ki teče ob stavbi.
Ples stopinj na tleh kovačije
Stavba je Vogrinčiča navdihnila k ustvarjanju instalacije, ki govori o kovaštvu in čevljarstvu in se tako zlije z zgodovino prostora. V Tržiškem muzeju je našel kar nekaj podplatov čevljev, okovanih z žeblji. Na vsakem podplatu je vzorec in vse te vzorce je odtisnil na tla kovačije, jih zabil v lesene deske po celotnih tleh kovačije. "Kot ples stopinj, kot ples žebljev. Kot ples kovačev, kot ples čevljarjev, kot ples tkalcev, lot ples vseh, ki so pustili stopinje v Tržiču," pravi Matej Andraž Vogrinčič.
Ko množica vsakdanjih predmetov naseli javne prostore
Matej Andraž Vogrinčič že dvajset let, odkar je 1993 v oblačila odel hišo na obrežju Ljubljanice, ustvarja prostorske instalacije v presenetljivih ali zapuščenih okoljih. Te izbere po navdihu ob obisku kraja in študiji socialnega in zgodovinskega konteksta, v katere postavi predmete, najpogosteje množico povsem vsakdanjih istovrstnih predmetov. Razstavljal je v številnih evropskih mestih, v Rusiji, Avstraliji in Ameriki in drugod.
V ruševinah gotske cerkve v Liverpoolu je leta 2006 na povabilo liverpoolskega bienala postavil 56 čolnov, njegov Kovček s srajco je Peter Weibel leta 1997 umestil na bienale sodobne umetnosti U3. V Ljubljani je poleg oblečene hiše Kongresni trg naselil s tisoč smrekami, galerijo Škuc pa spremenil v začasno pekarno. Od leta 2000 do 2005 je postavil nekatere znamenitejše instalacije v Avstraliji: stavbo v mestu Adelaide je opremil s 15.000 avtomobilčki, v puščavi sredi Avstralije je postavil 1800 kanglic za zalivanje, v zapuščeno gradbeno jamo v Perthu naselil deset tisoč pisanih žog, atrij stare pošte v Melbournu opremil s tisoč dežniki.
Konec 2012 je v okviru razstave 100 let slovenske umetnosti na strehi Slavije postavil intervencijo Bazen, ki je turoben svetlobni jašek poslovne zgradbe z vpeljavo osnovnih plavalnih elementov in žarečih kalifornijskih barv spremenila v iluzijo bazena. Lansko leto so v Umetnostni galeriji Maribor postavili tudi pregled njegovega dela.
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje