Načeloma večina gibanj, šol in institucij čaka sto let, da proslavijo svoj obstoj s kakšno obsežno razstavo ali kako drugače, vendar ne nemška umetniška šola. Velika retrospektiva imenovana Modell Bauhaus je odprla vrata 22. julija, prikazuje pa delo in vpliv Bauhaus na umetnost, oblikovanje in arhitekturo, ki so sledila letom, ko se je šola razmahnila. Ko je leta 1919 Walter Gropius ustanovil Bauhaus, so projekt šteli za radikalen eksperiment, ki je pod eno streho združil študente arhitekture, rokodelstva, umetnosti in oblikovanja. Skušali so povezati funkcionalnost z estetiko in masovno proizvodnjo. Njihov cilj je bil izdelovati lepe stvari za vse, ne le za izbrane bogataše.
Razstava na ogled postavlja približno tisoč objektov, ki so napolnili 18 sob, oziroma približno polovico nadstropja muzeja. Razstavljene predmete je prispeval tudi newyorški muzej moderne umetnosti (MoMa), ki je z Bauhasom povezan že vse od leta 1929 (muzej je bil ustanovljen le leto dni prej). Na razstavi si je tako mogoče ogledati tudi najbolj tipične izdeleke Bauhausa; vse od stola Vassily pa do del Vasilija Kandinskega in Paula Kleeja, ki sta oba izšla iz Bauhausove šole.
Barvna spirala kot časovni trak
Razstava je natančno razdeljena glede na barvne kode, ki izhajajo iz barvne tabele Bauhausa, in obiskovalca popeljejo na krožno pot od dunajske šole, ustanovljene leta 1919, do berlinske šole, ki so jo nacisti zaprli aprila 1933. V centru te spirale je odprt prostor, kjer je razstavljeno delo sodobne umetnice Christine Hill z naslovom DIY Bauhaus - Build your own Bauhaus! (DIY Bauhaus - zgradi svoj lasten Bauhaus!). Američanka je pri tem za izhodišče uporabila Bauhausov slogan "potrebe ljudi namesto razkošja", ki jasno kaže na levičarsko usmerjenost švicarskega arhitekta Hannesa Meyera, ki je zamenjal Groipusa in tudi spodbujal tesno sodelovanje z industrijo.
Med drugim so na ogled tudi keramične skodelice, ki so bile prvi masiven izdelek izpod Bauhausovega okrilja, čestitka s podpisi študentov, ki jo je Walter Groipus prejel za svoj 44. rojstni dan, prve modernistične makete, sobe z ogledali in pohištvom, ki prikazuje minimalistično estetiko Ludwiga Miesa van der Roha, ki je vodil berlinsko šolo.
Japonski kolaž
Po ocenah organizatorjev si razstava zasluži vsaj dve uri obiskovalčevega časa. Na koncu spirale pa so kuratorji uredili kolaž Ivaoa Jamavakija, enega izmed redkih Japoncev, ki je obiskoval šolo od leta 1930, ko je prišel v Nemčijo. Kolaž, ki je bil do zdaj objavljen le na Japonskem, upodablja naciste, medtem ko zapirajo šolo, osupli študenti pa jih opazujejo. Vendar, glede na besede enega izmed kuratorjev Klausa Webera, zaprtje šole niti ni imelo tako strašnih posledic, saj bi v nasprotnem primeru (če šole ne bi zaprli) Bauhaus lahko ostal popolnoma neznan. Tako pa je večina pomembnih predavateljev odšla v Ameriko, s seboj pa so vzeli tudi sporočilo Bauhausa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje