V Galerie Schleifmühlgasse 12-14 so odprli potujočo razstavo, ki se bo podala po ključnih postojankah železniške trase od Dunaja do Benetk, območja, ki ga pred stoletjem ni povezovala le nekdanja skupna monarhija, ampak je bil od nekdaj prostor skupnih usod in poti, ki se vijejo vse do prazgodovinske jantarjeve ceste. Projekt seveda ni namenjen vzbujanju nostalgije za staro monarhijo, piše kustos Vasja Nagy, zaveda pa se trenutne politično-gospodarske ureditve, ki je zrahljala meje med nekaterimi evropskimi državami. Gre za tiste meje, ki so posledica mednarodnih sporazumov po 1. svetovni vojni. Te v današnjem času še vedno obstajajo, vendar je prehajanje prek njih preprostejše, piše ob razstavi.
Več o projektu najdete tukaj.
Avstrijska kustosinja Denise Parizek je izbrala dela šestih umetnikov iz Slovenije, slovenski kustos Nagy pa je izbral prav toliko del njihovih avstrijskih kolegov.
Umetniki Gino Alberti, Svetlana Jakimovska, Gani Llalloshi, Lorena Matic, Goran Medjugorac, Andrew M. Mezvinsky, Katja Oblak & Julij Borštnik, Eva Petrič, Tiberius Stanciu, Anja Šmajdek, Franz Wassermann in Letizia Werth tako v svojih delih naslavljajo simbolno in materialno dediščino, snujejo in razgrajujejo identitete svojih prednikov in prihajajočih generacij ter obenem izmenjujejo lastne izkušnje. Umetniki so ustvarjali na papirju, ki ga, kot piše Denise Parizek, v času zvočnih instalacij in videospektaklov morda zaznavamo kot "motnjo v sodobni umetnosti", nasprotno pa, podobno kot "klasična" slika, zaradi svoje brezčasnosti že nekaj časa nakazuje ponovno uveljavitev.
Kaj puščajo sledi?
V sklopu postavitve, ki nosi naslov Sledi/Spuren, bodo v tem in vseh prihodnjih gostujočih razstaviščih potekali tudi pogovori, na katerih se bodo umetniki in strokovnjaki obeh držav pogovarjali o mejah, preseljevanju, človekovem dostojanstvu in dediščini prve svetovne vojne.
Zgodbe o času so pravzaprav zgodbe o življenju in smrti, o začetku in koncu. Za ljudi, piše Nagy. “Sledi dojemamo kot prisotnost v odsotnosti. Kot znak nečesa, kar je bilo, tukaj, nekoč. Prepoznavanje sledi je povezano z imaginacijo odsotnega. Moramo si predstavljati, kaj je pustilo sledi, ali vsaj neko stanje dojemati kot posledico dogodka.”
Razstava bo odprta do 30. aprila, zatem jo bodo odprli v atriju ZRC-ja SAZU-ja v Ljubljani, kjer bo odprta od 8. do 28. maja, v Mariboru v EPeKa od 30. maja do 22. junija, v Pavlovi hiši v Potrni od 5. julija do 13. septembra, v Obalnih galerijah Loža v Kopru med 30. oktobrom in 30. novembrom ter v beneški galeriji A +A od 4. do 27. decembra.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje