Ob rokopisih skladateljev in književnikov so v Louvru na ogled dela 70 likovnih umetnikov. Foto: Louvre
Ob rokopisih skladateljev in književnikov so v Louvru na ogled dela 70 likovnih umetnikov. Foto: Louvre
Pierre Boulez
Pierre Boulez velja za enega najboljših avantgardnih skladateljev. Foto: Musée du Louvre/Philippe Gontier
Muzej Louvre
Med skladatelji obdobja moderne Boulez še posebej ceni Stravinskega. Njegovo Žar ptico bodo izvajali tudi na koncertu v Louvru, katerega bo dirigiral Boulez. Foto: Musée du Louvre/Didier Selles

Razstava Pierre Boulez. Oeuvre : Fragment (Pierre Boulez. Delo : Fragment) predstavlja skladateljev pogled na moderno, zgodbo o tem pogledu pa podaja prek likovnih del ter rokopisov partitur pisateljev in skladateljev 19. in 20. stoletja, kot so Wagner, Stravinski, Bartok, Varese, Mallarme in drugi. Na ogled so dela 70 slikarjev, med njimi dela Ingresa, Cezanna, Degasa, Delacroixa, Kandinskega, Kleeja, Giacomettija in Kleeja.

Igor Stravinski, skladatelj, ki je tudi Boulezu še posebej pri srcu. V Louvru je tako razstavljen tudi prvi osnutek Posvetitve pomladi Stravinskega, to je osnutek kompozicije, ki jo je Boulez večkrat izvajal. Stravinski bo tudi v središču pozornosti na Boulezovem glasbenem večeru. Skladatelj bo 2. decembra dirigiral na koncertu v Louvru, na katerem bodo izvajali Žar ptico Stravinskega.

Romantika predhodi moderni
Boulez izpostavlja še en fenomen. To je romantika, ki pravzaprav podaja nastavke za vznik moderne. Romantika se izogne prej zahtevanemu celostnemu pogledu na življenje in svet; izpostavlja posamezne fragmente iz stvarnosti ali domišljije, ki postanejo orodje za razmišljanje o neskončnem in večnem. Svet tako razpade na posamezne delce, ki pa postanejo delci neizmernega sveta. Z osredotočenjem na posamezno se človek začne zavedati neskončnosti, pojava, ki v moderni postane ključen in vsenavzoč tudi v likovni abstrakciji in avantgardni glasbi.

Racionalnost in logika v glasbi, povezana s poetiko
Pierre Boulez velja za enega največjih skladateljev avantgarde. V to srenjo se je prebil v petdesetih, potem ko sta bila za njim že študij matematike in študij kompozicije pri Oliverju Messiaenu, skladatelju, ki je nanj bistveno vplival. V Boulezovi glasbi se povezujeta racionalnost in logika s poetično smerjo v francoski glasbi, še posebej z impresionizmom. Čeprav Boulez nesporno velja za enega največjih sodobnih skladateljev, mu do zdaj ni uspelo ustvariti zares velikega dela. Svoja dela namreč vedno znova predeluje in jih nikoli ne razglasi za dokončana. Tako lahko njegov opus v vsakem danem trenutku imenujemo le za zbir 'vmesnih stanj' nikoli dokončanih kompozicij.

P. B.