Razstava Radi vidimo, kako vam spodleti bo v Galeriji Photon v Ljubljani na ogled do 26. julija.

Skupinska razstava Radi vidimo, kako vam spodleti v Galeriji Photon

Razstavni projekt, ki je bil prvotno predstavljen v preteklem letu v dunajski izpostavi Galerije Photon, je koncipirala avstrijska kuratorica Hanna Teglasy. "Pri nekaterih opažam na primer manjše napake, ko fotografijo v temnici, recimo, prehitro osvetlijo. Postopek moraš seveda spoznati. Zame so zanimive fotografije, ki se med drugim zdijo ponesrečene," je povedala za Televizijo Slovenija ob odprtju ljubljanske postavitve.

Fotografija Elif Günduz, ki deluje med Carigradom in Dunajem. Foto: Galerija Photon
Fotografija Elif Günduz, ki deluje med Carigradom in Dunajem. Foto: Galerija Photon

Devet umetnikov iz Avstrije in sedem in Slovenije
Predstavlja se skupno 16 umetnikov iz Avstrije in Slovenije. V Ljubljani je predstavljen nekoliko preoblikovan in razširjen koncept v sodelovanju s Photonovo kuratorico Špelo Pipan. Devetim umetnikom iz Avstrije, ki jih je izbrala gostujoča kuratorica Teglasy, se tako pridružuje sedem perspektivnih mladih fotografov iz Slovenije.

Na razstavi v Ljubljani se tako predstavljajo Lucas Bihler, Nicole Brandstaetter, Felix Dürler, Elif Günduz, Luka Hernet, Valerija Intihar, Rene Ketiš, Valentina Larcher, Aljaž Lavrič, Lana Požlep, Aylin Scheer, Cansu Tandogn, Tim Topić, Vita Tušek, Daniel Alexander Wendt in Tobias Christian Wendt.

Tako na formalni kot vsebinski ravni izrazito avtorski pristopi
Izbrani umetniki v svojem delu izkazujejo izrazito avtorske pristope v fotografiji tako na formalni kot tudi vsebinski ravni, razstava kot celota pa poudarja raznolikost procesov umetniškega ustvarjanja v fotografiji. Vključene so fotografije uveljavljajočih se mladih umetnikov, ki se v času študija ali pa na začetku svoje kariere v razvijanju avtorskega izraza neizogibno srečujejo z neuspelimi poskusi, bodisi na tehnični, konceptualni ali vsebinski ravni.

V raziskovanju tehničnih in izraznih zmožnosti fotografskega medija so neuspeli poskusi ključni gradniki za napredek v umetniškem ustvarjanju in pogosto tudi zaslužni za nove formalne usmeritve in estetske prijeme. Razstava tako predstavlja edinstven vpogled v zakulisje tako formalnega kot tudi eksperimentalnega raziskovanja v fotografiji z naborom del, ki bi jih lahko označili za "najboljše napake" v tem procesu, še piše v napovedi.

Aljaž Lavrič na primer izhaja iz Valvasorjevega bakroreza, na katerem ta v Slavi vojvodine Kranjske orisuje sistem kanalov, ki povezujejo presihajoče Cerkniško jezero. "Ta spodleteli element je v bistvu nastal med samim razvijanjem fotografije. V studiu sem jo naredil s pomočjo povečevalnika, razvil pa sem jo tako, da sem spustil kemijo po sami shemi, tako da v bistvu prikazano podobo narekuje sama shema, ki je bila narejena po Valvasorjevem bakrorezu," je pojasnil fotograf za Televizijo Slovenija.