Gre za prenos razstave, ki je bila prvič postavljena na Mednarodnih dnevih fotografije v Galeriji Božidarja Jakca v Kostanjevici na Krki septembra 2006. Foto: Obalne galerije Piran
Gre za prenos razstave, ki je bila prvič postavljena na Mednarodnih dnevih fotografije v Galeriji Božidarja Jakca v Kostanjevici na Krki septembra 2006. Foto: Obalne galerije Piran
Ne povsem/ne pravo: Zgodovine, telesa in koncepti v sodobni fotografiji, Irwin, IRWIN v sodelovanju z bosansko vojsko, NSK Garda Sarajevo (2006)
Razstava je nastala v produkciji Hiše fotografije. Foto: Obalne galerije Piran

V Obalnih galerijah Piran so oodprli fotografsko razstavo Ne povsem - ne pravo: zgodovina, telesa in koncepti v sodobni fotografiji avtorjev Tomaža Gregoriča, Janeta Štravsa, Aleksandre Vajd & Hynek Alt ter skupin IRWIN in Trie.

Avtorje po besedah kuratorke razstave Marine Gržinić povezuje "neka radikalizacija v smislu koncepta, ki ni povsem v ravnotežju in ki ne korespondira na 'pravi' način s parametri njene 'objektivne' zgodovine". Hkrati avtorji "odpirajo neslutene možnosti za sedanjost in prihodnost fotografije, kajti ko kontekstulizirajo novo (tudi tehnološko) realnost fotografskega medija, odpirajo tudi nove razsežnosti pojmovanju zgodovine, telesa in koncepta prostora in časa v umetnosti na sploh".

Komu je fotografija namenjena in kakšen je njen namen?
Gržinićeva piše še, da vsaj za skupini IRWIN in Trie velja, da fotografije uporabljata za konceptualizacijo vprašanj na področju umetnosti, ki presegajo fotografsko žanrsko ali medijsko omejitev. Po drugi strani pa se zdi, da so Štravs, Vajdova ali Gregorič posvečeni "le" fotografiji. Toda razlikovanje zunaj - znotraj je zadeva preteklosti, meni Gržinićeva, saj "v času razvoja tehnologije za produkcijo (tudi fotografskih) podob in vsesplošne množično medijske produkcije podob ostane le koncept". Meni, da je pomembno vprašanje, ne le kako in koliko smo naredili fotografijo, ampak zakaj ali za koga je fotografija?