Razstava Dejana Habichta je poskus delovne retrospektive tega vsestranskega avtorja srednje generacije in problematizira proces zgodovinjenja in samozgodovinjenja ter historične naracije. Foto: Center in galerija P74
Razstava Dejana Habichta je poskus delovne retrospektive tega vsestranskega avtorja srednje generacije in problematizira proces zgodovinjenja in samozgodovinjenja ter historične naracije. Foto: Center in galerija P74
Center in galerija P74
V novih prostorih bodo že v začetku februarja kot prvo odprli razstavo ob 15. obletnici delovanja Centra in galerije P74, na kateri bodo na ogled dela 20 avtorjev, ki so v preteklih 15 letih tam razstavljali. Foto: RTV SLO

Razstavo z naslovom 200 motelov, revolucija, retrospektive in temna zvezda, ki je na ogled v Centru in Galeriji P74 v Ljubljani, tako vpenja med filmske reference, ki so ga v mladosti zaznamovale. To so 200 motelov Franka Zappe, revolucija, kot jo je komentiral Sergio Leone v filmu Skrij se, retrospektive, ne kot obujanje spominov, temveč dobesedno gledanje nazaj, kakršnega je mogoče videti v Wendersovi Zgodbi iz Lisbone in v filmu Temna zvezda Johna Carpenterja in Dana O'Bannona.
Glavnino del postavitve, ki bo na ogled do 28. januarja, predstavlja realizacija konceptov, ki so ostali kot usedlina v spominu. Variirajo od prvega dojetja učinka potujitve, razbiranja subverzivne narave formalnega branja, užitka v igranju z jezikom, prek referiranja na vzore iz umetnosti in popularne kulture, do čistega izražanja svetovnega nazora. Predstavljenih bo približno 60 del - videov in fotografij, knjig in puzzlov, risb, grafik in ready-madov.
Iz zgodbe Skrivnostni plamen kraljice Loane
Osnovna ideja izhaja iz romana Skrivnostni plamen kraljice Loane Umberta Eca, v kateri glavni junak zaradi možganske kapi izgubi epizodni spomin. To pomeni, pojasnjuje Habicht, da zna govoriti, voziti avtomobil, svojega imena ne ve, zna pa ga zapisati. "Spomni se gore citatov iz knjig, ki jih je prebral, filmov, ki jih je videl, ne spomni pa se ne žene, ne otrok, ne vnukov in čisto ničesar iz svoje privatne zgodovine. Z upanjem, da bo spomine obnovil, se loti trivialne literature, ki jo je prebiral kot otrok."
Dejan Habicht, ki je diplomiral na oddelku za etnologijo na ljubljanski filozofski fakulteti, je med letoma 1987 in 2000 deloval kot samostojni fotograf, od leta 2002 je fotograf v Moderni galeriji v Ljubljani. Besedila in fotografije je med drugim objavljal v revijah Ambient/Jana, Ars vivendi, Fotografija, Hiše, Oris (Zagreb), Revolver (Frankfurt na Majni) in Tribuna. Umetnik je sodeloval na številnih pomembnih mednarodnih razstavah in prireditvah doma in v tujini.
Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. seli galerijsko dejavnost
Po predstavitvi del Dejana Habichta seli Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. iz prostorov Centra in galerije P74 na Prušnikovi 74 galerijsko dejavnost na novo lokacijo, in sicer v stavbo nekdanje občine Šiška, kjer je ljubljanska mestna občina zagotovila prostore za kulturne dejavnosti 15 nevladnim organizacijam in posameznikom, društvo Photon in Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. pa sta dobila še nove razstavne prostore.