Slikar, grafik in ilustrator si je praznovanje svoje šestdesetletnice zamislil kot »sprehod« svojega premišljenega izbora interpretacij ženske figure po šestih slovenskih krajih (Kobarid, Tolmin, Nova Gorica, Idrija, Koper in Ljubljana). Foto: Mirko Bijuklić
Slikar, grafik in ilustrator si je praznovanje svoje šestdesetletnice zamislil kot »sprehod« svojega premišljenega izbora interpretacij ženske figure po šestih slovenskih krajih (Kobarid, Tolmin, Nova Gorica, Idrija, Koper in Ljubljana). Foto: Mirko Bijuklić
'Osrednje umetnikovo zanimanje je že dolga leta – odkar je končal ciklus idrijskih rudarjev – namenjeno ženski, njeni imaginarni podobi, ki je izrazito in nezgrešljivo Skočirjeva. Tu imamo vrsto celopostavnih upodobitev, ki predstavljajo variacijo motiva matere z otrokom, na drugi strani pa upodobitev obrazov, ki izhajajo iz motiva ženskega portreta. Oboje avtor prepleta z osebno simboliko, in tako ustvarja lastno ikonografijo,' je ob odprtju razstave v Mestni galeriji Nova Gorica zapisala Katja Željan. Foto: Mirko Bijuklić

Prvo razstavo so odprli v galeriji ISIS, od 12. oktobra pa bo odprta še razstava na Ljubljanskem gradu. Na ogled bodo trije ciklusi - Rojenice in sojenice, Moje kraljice in Izgubljeni raj.

Po postajah življenja
Razstavi sta del "razstavne turneje", ki jo je Skočir januarja začel v svojem rojstnem Kobaridu in nadaljeval tako, kot ga je nesla pot v življenju vse do Ljubljane. Tako so se v nizu znašli še Tolmin, Nova Gorica, Idrija in Koper.

Za niz jubilejnih razstav je avtor pripravil premišljen repertoar interpretacij ženske figuralike, ki mu pomeni temeljno upodabljajočo in izpovedno motiviko. Cikle Rojenice in sojenice, Moje kraljice in Izgubljeni raj zaznamuje ženska figura. Lik ženske, ki jo išče v svojem likovnem svetu, nosi vse tisto, kar ima na človeku rad. Tako nastane domišljijski obraz, za katerim se skriva konkretna oseba, ki ostaja skrivnostna, čeprav so na slikah prisotni simboli, ki jo opredeljujejo, na primer datumi, inicialke in podobno.

Od nebogljenega otročička do oziranja v preteklost
V nasprotju s ciklom Rojenice in sojenice, v katerem je ob žensko figuro napovedovalke usode postavil nebogljenega otroka, ki mu začrtuje njegovo usodo, cikel Moje kraljice zaznamujejo močne, sočne in optimistične barve. V ciklusu Izgubljeni raj pa se ozira nazaj v mladost, v čas, ki je minil.

Perfekcionist, ki se ni omejil na eno samo tehniko
Akademski slikar in grafik Skočir (1951) je ustvaril bogat in raznovrsten likovni opus, ki obsega risbe, slike, grafike, zidne tehnike, vitraže, male plastike in knjižne ilustracije. Predstavil se je na 140 samostojnih razstavah, se udeležil okrog 300 skupinskih razstav ter prejel vrsto nagrad. Ilustriral je tudi več kot 50 knjig.

V svojem slikarstvu se kot slogovni perfekcionist vedno znova odlikuje s sugestivno in rutinirano risbo in žlahtnim kolorizmom. Vsebino njegovih slik pa zaznamuje izrazna moč sporočil, ki združuje racionalne, čutne, emocionalne in intuitivne prvine. Skočirjevo slikarstvo se kaže kot sinteza intimne izpovedi ter širše antropološke in eksistencialne problematike, so še sporočili iz galerije.