Marni Kotak, ki se v svojih performansih vedno osredotoča na izkustva vsakdanjega življenja, je bila nad medijsko pozornostjo, ki jo je privlekel njen projekt Birth of Baby X, presenečena, a tudi vesela zaradi pozitivnih odzivov ljudi. Načrtuje, da bo v naslednjem projektu predstavila zapisane spomine na svoje prvo leto materinstva. V galeriji je skušala preživeti čim več časa v interakciji z obiskovalci. Foto: EPA
Marni Kotak, ki se v svojih performansih vedno osredotoča na izkustva vsakdanjega življenja, je bila nad medijsko pozornostjo, ki jo je privlekel njen projekt Birth of Baby X, presenečena, a tudi vesela zaradi pozitivnih odzivov ljudi. Načrtuje, da bo v naslednjem projektu predstavila zapisane spomine na svoje prvo leto materinstva. V galeriji je skušala preživeti čim več časa v interakciji z obiskovalci. Foto: EPA

Bilo je točno tako, kot sem si želela, da bi bilo.

Marni Kotak o porodu v galeriji

A ni šlo za dogodek, ki bi se moral zgoditi kje drugje in kdaj drugič. Marni Kotak je performerka, ki je v galeriji prebivala že dva tedna pred rojstvom, zdaj pa se v galerijo vrača skupaj z dojenčkom. Rojstvo, ki ga je opisala kot "najvišjo obliko umetnosti", je bilo le vrhunec trajajočega performansa, poimenovanega Birth of Baby X, ki se je začel 8. oktobra.
V galeriji je Kotakova postavila spalnico, v kateri se je obdala s sebi najdragocenejšimi objekti: posteljo svoje babice, kjer je bil Ajax spočet, svetlo zelenim stolom, v katerem se je sama gugala še kot otrok, in videi ter fotografijami svojih umetniških del. Med temi je tudi dokumentacija umetničinih rekonstrukcij pogreba njenega dedka in njenega lastnega rojstva.
Obiskovalci so bili v podporo
Samo rojstvo v galeriji ni bilo nič nenavadnega, pravi umetnica. Obiskovalci so bili tihi in spoštljivi. "Srečala sem jih že pred porodom, ko so prihajali v galerijo. Pogovarjali smo se in se spoznali. Iskreno so se zanimali za moj projekt in mi bili v veliko podporo pred in po porodu. Veliko ljudi je ostalo tam več ur, pestovalo dojenčka, se pogovarjalo o izkušnji in mi prinašalo hrano in drugo, kar sem potrebovala."
25. oktobra ob 10.17 uri je tako pred dvajsetimi ljudmi na svet prišel Ajax. Rodila je v porodnem bazenu. In Marni Kotak pravi: "Bilo je točno tako, kot sem si želela, da bi bilo."
Dopolnjujoči se performans
Za nekaj dni sta se novopečena mama in dojenček umaknila iz galerije, v ponedeljek pa sta se v galerijo ponovno vrnila, saj sta del razstave. Kotakova pravi, da bosta z dojenčkom v galerijo prihajala vsak dan do konca performansa, 7. novembra. Obišče ju približno 20 ljudi dnevno.
Kurator galerije Elle Burchill pravi, da je zdaj na ogled tudi video poroda in novo veliko delo moža Marni Kotak, Jasona Roberta Bella. Njegova instalacija vključuje placento, popkovino in krvno tkivo. Del razstave so tudi blazine in rjuhe s porodnimi krvavimi madeži.
Otrokovo življenje kot dragoceno umetniško delo

Z možem bosta podrobnosti poroda delila s svojim otrokom, ko bo čas primeren. Povedati mu želita, da rojstvo v umetniški galeriji sporoča svetu, da je njegovo življenje dragoceno umetniško delo.

Bilo je točno tako, kot sem si želela, da bi bilo.

Marni Kotak o porodu v galeriji