Formiranje zbirke Junij je edinstven umetniško-kuratorski projekt, ki je napovedoval tektonske premike v umetnosti 20. stoletja, to je razkol z ideološko enovitostjo modernizma in prehod v pluralizem postmodernizma. Na fotografiji: Pierre Cordier: Kemigram 9/5/68, 1968. Foto: Pierre Cordier/MAO
Formiranje zbirke Junij je edinstven umetniško-kuratorski projekt, ki je napovedoval tektonske premike v umetnosti 20. stoletja, to je razkol z ideološko enovitostjo modernizma in prehod v pluralizem postmodernizma. Na fotografiji: Pierre Cordier: Kemigram 9/5/68, 1968. Foto: Pierre Cordier/MAO
Christo in Jean Claude (foto: Wolfgang Volz): Zaviti Reichstag, 1971-1995.
Christo in Jean Claude (foto: Wolfgang Volz): Zaviti Reichstag, 1971-1995. Foto: MAO
Gregor Radonjič
Gregor Radonjič išče puščice v urbanih in naravnih okoljih, od koder jih izpostavi kot arhaični simbol. Foto: Gregor Radonjič

Najprej bodo ob 19.00 v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje odprli pregledno razstavo fotografij iz Mednarodne likovne zbirke Junij, uro pozneje pa v KUD-u France Prešeren fotografije Gregorja Radonjiča z naslovom Puščice. Priložnost, da fotografiji posvetimo tudi našo rubriko Foto dneva in vam vsak dan predstavimo fotografijo, ki jo je kustos Galerije Photon Miha Colner izbral iz posameznih razstav festivala.
Prva je na vrsti fotografija Joana Fontcoubertaa Ville, ki je eno od del omenjene razstave Junij junija. Ta osvetljuje fotografske prakse in njihove odvode znotraj bogate Mednarodne likovne zbirke Junij, ki je bila ustanovljena leta 1980. Odprtje postavitve bo pospremil performans Žrtvenik Staneta Jagodiča in Andraža Magajne in branje manifesta Grupe Junij, ki ga bo prebiral Niko Goršič.
Stane Jagodič je imel tudi odločilno vlogo pri oblikovanju zbirke Grupe Junij, poleg njenih članov pa je sodelovalo tudi nekaj tujih galeristov, urednikov in umetnikov. Zbirka obsega več kot 140 domačih in tujih avtorjev s skupno okoli 1.300 deli. Fond, v katerem najdemo fotografije, dela v mešanih tehnikah, grafike, risbe in karikature, slike in celo nekaj plastik, je skupina Junij leta 1996 podarila muzeju, za tokratno razstavo pa sta izbor pripravila Miha Colnar iz Galerije Photon in Primož Lampič iz MAO.

Več o skupini Junij in razstavi, ki predstavlja njeno delo, si preberite v rubriki Fotodneva.

Brezciljno sledenje pravim puščicam življenja
V KUD-u France Prešeren so razstavljene Radonjičeve puščice, postavljene v različne situacije in kontekste. Puščica je Iz detajliranih urbanih ali naravnih pokrajin izločena kot arhaični simbol, fotografije pa tako dobijo večplasten pomen, ki presega dokumentarističen prikaz motiva.

Gregor Radonjič se je s problematiko večnega, pogosto brezciljnega iskanja prave smeri na življenjski poti ukvarjal že v fotografskem ciklu, delno reproduciranem v knjigi Piramide upanja, ki sta jo ustvarila skupaj s pesnico Nežo Maurer. Postavitev bo na ogled do 25. junija.