Direktor Narodne galerije Avstralije Ron Radford namreč vztraja, da sta oljni sliki ključni umetnini avstralske umetnosti. Britanski muzej že išče sredstva, da bi deli slavnega britanskega slikarja, ki sicer slovi bolj po portretih konj, ostali v Veliki Britaniji. Kampanjo londonskega muzeja po poročanju BBC-ja podpira tudi priznan britanski naravoslovec David Attenborough, ki vztraja, da ni nobenega dvoma, da deli spadata v muzejsko zbirko slik, ki so nastale na Cookovih potovanjih po Tihem oceanu.
Drugačnega mnenja so v avstralski galeriji, ki svoje zahteve argumentira z dejstvom, da so bile naslikane po Cookovi smrti in zato njihovo mesto v britanski pomorski zgodbi ni tako ključnega pomena.
Sliki prvič na ogled leta 1773
Sliki kenguruja in avstralskega divjega psa so prvič razstavili v Londonski kraljevi akademiji leta 1773, britanska javnost pa je imela ob pogledu nanju priložnost spoznati neznane živalske vrste. Naročil ju je sir Joseph Banks, potem ko se je udeležil znamenitih potovanj kapitana Jamesa Cooka med letoma 1768 in 1771. Radford je prepričan, da londonski Narodni pomorski muzej nima trdnega primera in da slika kenguruja, "ikone avstralske narodne identitete", preprosto spada v Avstralijo.
Ko je sliki letos kupil neznani kupec v tujini, je britansko ministrstvo za kulturo, medije in šport zanju odredilo prepoved izvažanja z utemeljitvijo, da gre za deli, ki sta tesno povezani z britansko zgodovino.
Narodni pomorski muzej v Londonu skuša s pomočjo javnih donacij zbrati 1,5 milijona funtov, da bi lahko odkupili in restavrirali sliki, ki britanskih tal nista zapustili, odkar sta bili prvič razstavljeni. Do zdaj jim je Umetniški sklad odobril 200.000 funtov, vendar naj bi bili podobno zagnani tudi v avstralski galeriji, kjer si za sliki prizadevajo že od odprtja leta 1982.
Mojster konjskih portretov
George Stubbs (1724–1806) del ni slikal po modelu živali, ampak si je pomagal s skicami in napihnjenim kožuhom kenguruja, kar je prepoznati v nekoliko okornejšem modeliranju živali, zlasti v primerjavi z njegovim mojstrskim obvladovanjem konjske muskulature. Verjetno je slikarjevo najznamenitejše delo Whistlejacket, portret konja na monokromatičnem ozadju, ki je nastal po naročilu drugega rockinghamskega markiza Charlesa Watsona Wentwortha. V šestdesetih letih 18. stoletja je Stubbs naslikal celo vrsto samostojnih ali skupinskih portretov konj, ki jim včasih delajo družbo lovski psi.
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje