Džamićeva razstava v Kopru bo na ogled do 31. avgusta. Foto: BoBo
Džamićeva razstava v Kopru bo na ogled do 31. avgusta. Foto: BoBo

Umetnik uprizoritveno odkriva krajino, ki ga obkroža, pod njegovim čopičem pa nastajajo ulovljeni trenutki solin, Strunjana, vedute Pirana, Izole, Kopra in okolice, ki jih s svojo likovno interpretacijo vestno plemeniti.

Kustos Dejan Mehmedovič o Novaku Džamiću

V koprski Pretorski palači bodo drevi ob 20.00 odprli slikarsko razstavo Novaka Džamića. "Umetnik uprizoritveno odkriva krajino, ki ga obkroža, pod njegovim čopičem pa nastajajo ulovljeni trenutki solin, Strunjana, vedute Pirana, Izole, Kopra in okolice, ki jih s svojo likovno interpretacijo vestno plemeniti," je zapisal Dejan Mehmedovič.

Veliko pozornost posveča detajlom
Slikarstvo Novaka Džamića je likovni kritik in kustos galerije Insula Dejan Mehmedovič opredelil kot klasično slikarstvo, ki se že več desetletij izpeljuje v različnih likovnih tehnikah. Obsežen avtorski opus pastelov, akvarelov, akrilov, olj pa tudi raznih grafičnih del je po njegovih besedah izvedbeno dovršen in običajno zelo natančno dodelan v detajlu, saj je zavidljivo obvladovanje cele vrste tehničnih načinov umetnikova značilnost.

"Njegova podoba je skoraj izključno vezana na figuralno izpovedno formo, ki je tudi v motivičnem smislu klasična. Krajinska veduta, obmorski pejsaž, človeška figuralika in tihožitja so tematike, ki jih Džamić korektno obvladuje že dolgo," pravi Mehmedovič.

Krajina se pri Džamiću izpostavlja v kreaciji atmosfere, presežno pa avtorjevo delo odlikuje tudi portretna podoba. Džamićev portret po mnenju likovnega kritika navadno zajema širši, globlji pogled v posredovanju figure, saj se osredotoči na psihološko študijo obravnavanega subjekta in s tem presega mimetičnost s prestopom v intimno fabulativnost. Najpogosteje se avtor ozira v krajino, ki deluje doživljajsko. Slikarja pa naj bi vedno zanimala mimetizacija videnega, kar pomeni, da skuša upodobljeno okolje skrajno natančno prenesti v dvodimenzionalno površino platna, vendar pri tem razvija vzporedno zavedanje.

"Novonastala razstavljena dela sodijo v zanimivo vzporedno umetnikovo odkrivanje, ki se širi v nekakšni nadrealistični podobi, kjer se poigrava s prostorskimi prehodi, ki dajejo vtis določene časovne komponente v fabulativnem razumevanju zastavljene vsebine. Slike se v spogledovanju z abstraktnim delno odmikajo od figuralnega. Lahko bi rekli, da se v njih z izrazitim plastenjem prostora, z elementi geometriziranega razdeljevanja ploskve v prizorišča, vsebinsko odpira pot v nadrealno, imaginarno, magično in sanjsko," je še zapisal Mehmedovič.

Poetične in spevne podobe
Po njegovih besedah lahko dobimo vtis, da nas umetnik pušča pred vprašanjem, kje je pot, kam vodi ulica, trg, cesta, ki jo zaznavamo v globini slike. Kljub na videz racionalizirano geometrizirani shemi vidnega ekrana pa po njegovih besedah podobe delujejo poetično in spevno. "Džamić je v izraznosti usmerjen v intimo. Svoje potovanje pričenja tukaj, v domačem okolju, vendar se svet pred njim odpira in širi v daljavo, ki ji ni konca," je sklenil Mehmedovič.

Akademski slikar Novak Džamić je diplomant Akademije za likovno umetnost v Benetkah in kot samostojni umetnik deluje že več kot dve desetletji. Razstava v Kopru bo na ogled do 31. avgusta.

Umetnik uprizoritveno odkriva krajino, ki ga obkroža, pod njegovim čopičem pa nastajajo ulovljeni trenutki solin, Strunjana, vedute Pirana, Izole, Kopra in okolice, ki jih s svojo likovno interpretacijo vestno plemeniti.

Kustos Dejan Mehmedovič o Novaku Džamiću