Projekt Grelci za vroča čustva pomensko in slogovno asociativno sovpada tako s konkretnim beneškim okoljem kot pluralno simboliko luči, temo letošnjega bienala ILLUMInazioni. Foto: Spletna stran Galerije Božidar Jakac
Projekt Grelci za vroča čustva pomensko in slogovno asociativno sovpada tako s konkretnim beneškim okoljem kot pluralno simboliko luči, temo letošnjega bienala ILLUMInazioni. Foto: Spletna stran Galerije Božidar Jakac
Hipokriti
Razstava bo obsegala osem kipov, ki bodo med seboj povezani tako, da bo starejše kipe - ti so bili lani na ogled v Kostanjevici na Krki v Galeriji Božidar Jakac - ogrevala energija novejših kipov. Foto: Spletna stran Galerije Božidar Jakac

V svojem ateljeju v Vodicah pri Ljubljani je ob koncu priprav znova spregovoril o osmih kipih, ki bodo med 4. junijem in 27. novembrom zastopali Slovenijo v okviru bližajočega se Beneškega bienala v Galeriji A+A.
Štirje kipi so del serije Hipokriti, ki so bili lansko jesen na ogled v samostanu v Kostanjevici na Krki Galerije Božidar Jakac. Že ustvarjene kipe pa je Bratuša za beneški bienale komplementiral še s štirimi, ki prvo skupino grejejo. Kostanjeviški kipi so torej topli, novi kipi pa hladni, ker so grelci, pojasnjuje.
Nekega posebnega sporočila projekt z naslovom Grelci za vroče občutke po besedah umetnika nima, sam si želi le, da ljudje, ki bodo razstavo videli, začutili komplementarnost form in v tem zase našli neko smiselno vsebino.
Osem kipov je izdelanih iz žgane gline in so povezani v mrežo tako, da bo notranje, nevidno napajanje kipe ogrevalo, vlažilo ter ohlajevalo. Hlajenje ene skupine bo dovajalo toploto za ogrevanje druge skupine kipov. Vzpostavljena bo mreža povezav kot sistem umetniških teles, ki kažejo na medsebojno odvisnost.
Stanja, ki kažejo na psihotičnost našega vsakdana
"Kipi Mirka Bratuše so ujeti v različnih čustvenih stanjih. So fantastične prikazni, oblikovane kiparsko ekstravagantno in s prefinjenim humorjem. Z namigovanjem na ekscentrične pojave iz zahodne katoliške tradicije nam domače prikazujejo kot eksotično (...). So taktilni in topli, s čimer prebujajo naše občutke. Obenem pa nam konfliktna mentalna stanja, ki jih prikazujejo, kažejo na psihotičnost našega vsakdana, strahove in težave," piše o kipih kustosinja razstave Nadja Zgonik.
Njo nagovarjajo Hipokriti z občutkom izgubljenosti v sodobni kulturi, ko se nam zdi, da ne moremo več vplivati na politiko in družbena razmerja moči ter da procesa uničevanja narave ne moremo več ustaviti.
Ob neprijetni utesnjenosti do lastne občutljivosti
Kiparska instalacija bo prostor v Galeriji A + A dopolnjevala, pa tudi zanikovala in transformirala. V pritličju bodo razstavljeni topli kipi, v prvem nadstropju pa bodo občutek utesnjenosti in ujetosti, ki ga obiskovalec začuti ob nizkem prostoru, stopnjevali predimezionirani hladni kipi. Z namerno klavstrofobično postavitvijo bodo po besedah kustosinje usmerjali koncentracijo na gledalčeve občutke, s šokom pa ga bodo vrnili k njegovi lastni občutljivosti.