Razstavljena so dela umetnikov, ki so bili prvič predstavljeni v okviru festivala Ars Electronica 2008 v Linzu in so že gostovali tudi na sedežu Evropske komisije.
To so umetniki, ki tematizirajo in problematizirajo življenje, na katerega sta znanost in tehnologija močno vplivali ter bistveno spremenili vrednote, razumevanje in odnose med ljudmi, je pojasnil umetniški direktor organizatorice Galerije Kapelica Jurij Krpan. "Če se ljudje ne zavedamo naše prežetosti z vsem tem, potem tehnologija uporablja nas, ne pa mi njo," je poudaril.
Kako politikom razširiti obzorja?
O tem, zakaj je pomembno razstavljati v evropskih institucijah, je Krpan menil, da se tu srečujejo z odločevalci, ki o taki umetnosti praviloma vedo zelo malo, in da se jim zdi pomembno vzpostaviti vedenje o tem, saj so vprašanja, ki jih umetniki tematizirajo, zelo pomembna. "To je umetniški izraz, ki potrebuje svoje pogoje, da lahko uspešno deluje, in to so ljudje, ki te pogoje ustvarjajo," je pojasnil.
Razstava Ekologija tehno uma je del projekta Cosinus v produkciji Galerije Kapelica, ki je del Zavoda K6/4 in zavoda Praksa, podpirata pa ga tudi ministrstvi za zunanje zadeve in kulturo. Projekt je zasnovan kot modularna prenosna platforma za predstavljanje umetniških projektov, ki izhajajo iz presečišč znanosti in umetnosti ter tehnologij in umetnosti, pojasnjujejo organizatorji.
Umetnost, iztrgana iz varnega objema galerij
To so dela, ki tematizirajo sodobne vidike civilizacije, opremljene in pospešene z znanstvenimi in tehnološkimi dosežki. Namen projekta je predstavljanje sodobnih raziskovalnih umetniških praks iz Slovenije v okoljih, ki sicer niso namenjena galerijskemu predstavljanju, pa vendarle imajo javni značaj in potencialne obiskovalce, ki jih prepoznavamo kot strateško pomembne za razvoj sodobne umetnosti.
Uvod v razstavo je bila zvočna intervencija Tomaža Groma na kontrabasu. Umetniki, ki se predstavljajo v Evropskem parlamentu, so v letih 2006-2009 gostovali tudi na sedežu Evropske komisije Berlaymont pri komisarju za znanost in raziskave Janezu Potočniku. Prva v nizu devetih razstav v Berlaymontu je bil septembra 2006 projekt Umbot Noordung Dunje Zupančič in Dragana Živadinova v sodelovanju z Miho Turšičem.
V letu 2007 so sledile razstave Modux 2004-2006 skupine BridA, Strategije recikliranja Saša Sedlačka in Situational Awareness Marka Peljhana, predlani Micro Flesh Polone Tratnik ter Inkorporacija podobe avtorja Andreja Kamnika in Taktična občutenja avtorja Iztoka Amona, lani februarja pa razstava Janeza Janše Brainscore, Brainloop in Stefana Doepnerja Robot Partner ter lani septembra razstava Ekologija tehno uma, ki je zaokrožila dotedanjih sedem predstavitev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje