Za vsa področja oblikovanja je značilno dejavno iskanje novih izraznih sredstev, Fajtova pa je za svoje osnovno izrazno sredstvo namesto klasičnih materialov izbrala lase. Foto: Galerija Božidar Jakac
Za vsa področja oblikovanja je značilno dejavno iskanje novih izraznih sredstev, Fajtova pa je za svoje osnovno izrazno sredstvo namesto klasičnih materialov izbrala lase. Foto: Galerija Božidar Jakac
Elena Fajt: Sobivanja
Lasje postanejo pri Eleni Fajt osnovni medij likovnega, s katerim gradi konceptualna okolja posameznih instalacij, objekte in sliki sorodne formacije. Foto: Galerija Božidar Jakac

Z razstavo, ki jo odpirajo danes ob 19.00 in bo na ogled do 27. junija, Fajtova nadaljuje pripoved o podaljšanem življenju mrtvih odrezkov las, ki jim ga je umetnica podarila z veliko mero ustvarjalne moči in neposrednega dojemanja.
Kot je v sporočilu kostanjeviške galerije zapisala kustosinja Barbara Rupel, se z vstopanjem novih likovnih rešitev in z njimi tudi drugačnih izraznih medijev na področje klasične likovne umetnosti odpirajo nove možnosti izražanja in s tem nove poti v razvoju ustvarjalnega polja. Te najpogosteje izhajajo iz mejnih področij likovne umetnosti, predvsem različnih smeri oblikovanja, kjer se spontana ustvarjalnost prepleta in omejuje s ciljem uporabnosti.
Posebni eksperimentalni laboratoriji tovrstnih zamisli so področja unikatnega oblikovanja in med njimi tudi tekstilno, iz katerega izhaja Fajtova, za vsa področja oblikovanja pa je značilno dejavno iskanje novih izraznih sredstev in gradiv, ki s svojim vstopom ponujajo nove izrazne in s tem tudi sporočilne možnosti, še piše Ruplova.
Umetnica se je odločila za likovno izrazno delo z lasmi, v njih pa je zaznala svojstveno posebnost izraznosti medija, ki ima v izhodišču lastnosti sorodne volni, a je zaradi predsodkov le redko kdaj v uporabi, nadaljuje kustosinja. Z lasmi gradi konceptualna okolja posameznih postavitev, objekte in celo sliki sorodne sestave in jih povezuje v smiselna sožitja med izraznostjo izbranega gradiva in jasnim umetniškim izrazom. V svojih delih izpostavlja bodisi posamezen las ali pa uporablja šope, ki jim vnese trdnejšo obliko, ki včasih spominja na zapredek, drugič posnema živalsko kožo ali pa nosi povsem osebne poteze, poudarja Ruplova.
Fajtova, kombinira lase občasno z drugimi gradivi, kot so steklo, platno, pesek, voda, prosojnice in podobno. Z razstavo, ki jo je zasnovala za kostanjeviški lapidarij pa umetnica nadaljuje pripoved o lasninah, ki je tokrat razmejena v niz osmih prostorov, med katerimi je vsak opredeljen z značilnimi zgodovinskimi detajli baročnega trakta nekdanjega samostana.