26. Grafični bienale Ljubljana nosi naslov Sunek/Thrust. Foto: RTV SLO
26. Grafični bienale Ljubljana nosi naslov Sunek/Thrust. Foto: RTV SLO
Jure Mikuž. Foto: RTV SLO

Predvsem mladi seveda izkoriščajo izrazne možnosti sodobnih, digitalnih, računalniških medijev, ki se nezadržno širijo in odpirajo doslej neslutene možnosti.

Jure Mikuž, umetniški vodja bienala
Delo Raymonda Pettibona. Foto: MGLC

Bienale, ki letos poteka petdeseto leto, so odprli na dvorišču pred Tobačno tovarno. Na odprtju sta med drugim sodelovala tudi dolgoletni vodja grafičnih bienalov Zoran Kržišnik in ljubljanska županja Danica Simšič.

Umetniški vodja bienala, ki letos nosi naslov Sunek/Thrust, Jure Mikuž je k sodelovanju povabil 18 institucij iz Evrope, Azije, Afrike in Amerik. Umetniki so prek svojih del skušali odgovoriti na vprašanje, kaj je grafika danes.

Kaj se dogaja z grafičnimi tehnikami?
Letošnji bienale med drugim raziskuje tudi grafične tehnike. Kot je izpostavil Jure Mikuž, naj bi vse bolj izginjale "tradicionalne zahtevne grafične tehnike, predvsem globokega tiska ... saj jih umetniki vse manj obvladajo in se jim za njihovo sporočilnost ne zdijo več ustrezne oziroma jih imajo za zastarele."

Grafika včeraj, danes in jutri
Z naslovom so organizatorji želeli zaznamovati moč bienala in ponuditi iztočnico za razmislek o zgodovini in prihodnosti prireditve. Osrednja razstava 26. Grafičnega bienala Ljubljana je postavljena v nekdanjih proizvodnih prostorih Tobačne Ljubljana. Slovenijo zastopa MGLC, ki predstavlja duo Son:DA (Metka Golec in Miha Horvat) in Marijo Starič Jenko, Almiro Sadar, Annuja Vertanena, Federica Pietrella ter Ingrid Ledent.

Pester program ob bienalu
Spremljevalne razstave si je mogoče ogledati v MGLC-ju, letos so te tri, gre za postavitve Raymond Pettibon, Najlepše grafike in Prva linija.

Raymond Pettibon je veliko častno nagrado 25. bienala dobil za knjigo litografij in besedil Parcele na posodo (Plots on loan). V umetnikovem ustvarjanju ima ključno vlogo odnos med tekstom in podobo, s kombinacijami katerih Pettibon ustvarja nove zgodbe. Razstava Najlepše grafike bo ponudila izbor slovenskih grafik, nastalih med letoma 1955 in 2005. Postavitev Prva linija pa je pregled avantgardnih in alternativnih tiskov v Sloveniji od konceptualizma do danes.

Spremljevalni program pa sestavljajo tudi javna vodstva po razstavi, otroške likovne delavnice, ki bodo potekale vsak delavnik pred Gradom Tivoli, stripovski delavnici (julija in avgusta) ter grafični piknik.

Predvsem mladi seveda izkoriščajo izrazne možnosti sodobnih, digitalnih, računalniških medijev, ki se nezadržno širijo in odpirajo doslej neslutene možnosti.

Jure Mikuž, umetniški vodja bienala