Muzej Victoria & Albert, ki je v zadnjem času ogromno hvale požel za retrospektivni razstavi o art nuveauju in modernizmu, se bo marca prihodnjega leta poklonil še enemu najzabavnejših obdobij zgodovine umetnosti - nadrealizem je kasnejšim generacijam zapustil telefon z jastogom namesto slušalke, obredni klobuk za takrat, ko jemo ribjo juho, zapestnice iz bobrove kože in še cel kup podobnih domišljijskih stvaritev.
Surreal Things: Surrealism and Design bo prva obsežna razstava, ki bo raziskovala vpliv nadrealizma na vse od filma in glasbe pa do arhitekture, smernic v oblikovanju pohištva in oglaševanja. Septembra 2007 bo gostovala še v Rotterdamu in februarja 2008 še v Guggenheimovem muzeju v Bilbau.
Prav je, da vam gre na smeh!
Kuratorka Ghislaine Wood, ki po svetu že tri leta išče umetnine, ki bi morda prišle v poštev za obisk v Londonu, je prepričana, da so bila trideseta leta prejšnjega stoletja čas, ko je umetnost pritegnila domišljijo ljudi bolj kot kdaj prej ali kasneje. "Danes mnogokrat pozabljamo, da so nadrealisti hoteli, da bi njihova umetnost ljudi spravljala v smeh. Bistvo njihovega dela so bile sanje in pobeg vsakdanjosti, in to bomo skušali ujeti tudi s to razstavo." Kar lepo število kosov, ki niso bili še nikoli razstavljeni za javnost, je našla v arhivih muzeja Victoria & Albert.
Kdo-je-kdo nadrealizma
Seveda zbor nadrealistov ne bi bil mogoč brez njihovega kopjenosca, Salvadorja Dalíja - svoje vitrine bodo dobili že omenjeni telefon/jastog, slovit dvosed v obliki ustnic (slikarja je navdihnila Mae West) in "afrodizični suknjič". Predstavljeno bo tudi delo drugih ključnih umetnikov gibanja, Reneja Magritta, Else Schiaparelli, Marcela Duchampa, Man Raya, Jeana Arpa, Maxa Ernsta, Joana Mirója in Isama Noguchija.
Vpliv nadrealizma na modno industrijo bosta ilustrirali večerni obleki pariške oblikovalke Else Schiaparelli, ki nosita zgovorni imeni Tear in Skeleton, za piko na i pa bo razstavljen še klobuk, podoben ogromnemu čevlju, ki ga je v javnosti pogosto nosila Daisy Fellowes, dedinja šiviljskega imperija Singer.
Umetniki potrebujejo razumevajoče sponzorje
Eden najpremožnejših mecenov avantgardne umetnosti je bil ekscentrični milijonar Edward James, ki pa se je leta 1947 (ko je bilo nadrealizma sicer že konec) preselil v Mehiko, gojit orhideje. Svoje razkošno domovanje v Sussexu, imenovano Monkton House, je pred tem spremenil v sanjsko zatočišče vsakega nadrealista: krasile so jo vijolična fasada, oblazinjene stene in metri pisanih preprog. Na dimnik si je dal pritrditi zvočnike, da je lahko na kateri koli točki svojega posestva poslušal tretji program radia BBC. Ker je hiša še vedno v zasebni lasti in zaenkrat še ne bo spremenjena v muzej, bodo lahko obiskovalci razstave svojo radovednost potešili vsaj s fotografijami njene notranjosti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje