"Po eni strani arabsko umetniško prizorišče vsekakor raste, kar se zrcali tudi v sejmu Art Dubai, po drugi pa si prizadevamo za grajenje mostov med Vzhodom in Zahodom," je na odprtju povedala nova direktorica prireditve Antonia Carver.
Na sejmu, ki ga je odprl šejk Mohamed bin Rašid Al Maktum, vladar Dubaja in podpredsednik Združenih arabskih emiratov, okrog 80 galerij iz 34 držav razstavlja likovno, plastično in videoumetnost. S prihodom mlade Carverjeve na direktorski stolček je zavel svež veter, ki je pripomogel tudi k zrahljanju tradicionalno strogih cenzorskih pravil, ki so se jih v prejšnjih letih držali bolj ali manj nezavedno.
Dan, ko šejkove žene lahko izberejo kaj za svojo zbirko
Art Dubai, najpomembnejši umetniški sejem v arabskem svetu, je poseben še v enem pogledu: zaradi diskriminacije (a ne take, kakršno bi pričakovali). To je namreč edini sejem umetnosti na svetu, v okviru katerega je en dan namenjen zgolj ženskam, pa naj bodo umetnice ali galeristke.
"Status ženske v arabskem svetu je raznolik in protisloven. Zahod ima paničen strah pred hidžabom, a težava sploh ne tiči v tem. Obstaja cela vrsta tančic in ženske jih lahko desakraliziramo, celo igramo se lahko z njimi," je prepričana Maročanka Madžida Hattari, ki raziskuje temo ženske v zgodovini arabske umetnosti. S svojimi fotografijami poustvarja znana dela iz zgodovine likovne umetnosti, na katerih pa namesto eteričnih odalisk, kakršne sta slikala Matisse ali Delacroix, nastopajo mlade sodobne ženske, ki se bojujejo s težo tradicije. Khattarijeva je tudi sicer znana po svojih performansih na temo mode in ženskih oblačil v arabskem svetu.
Čeprav obstaja nekakšna skrita tematska rdeča nit - ženska -, pa boste na sejmu našli en sam akt, in sicer s podpisom Egipčanke Nadine Haman.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje