Ena najdragocenejših del razstave v Muzeju lepih umetnosti v Budimpešti je tale avtoportret, ki ga je umetnik naslikal v starosti 34 let. Foto: EPA
Ena najdragocenejših del razstave v Muzeju lepih umetnosti v Budimpešti je tale avtoportret, ki ga je umetnik naslikal v starosti 34 let. Foto: EPA
Rembrandt
Slike, ki so si jih izposodili, so zavarovali za milijardo evrov. Foto: EPA

Vrhunec razstave predstavlja 20 Rembrandtovih del, vključno z njegovo najzgodnejšo znano sliko in enim njegovih zadnjih avtoportretov, vendar med kar 178 razstavljenimi umetninami nič manj pozornosti ne zaslužijo tri platna natančnega Vermeerja.
Pod naslovom Rembrandt in nizozemska zlata doba bodo do 15. februarja razstavljena dela več kot sto slikarjev, ki so jih razdelili v sedem sklopov. Osrednji je namenjen mojstru (avto)portreta Rembrandtu, ki je svoje najzgodnejše ohranjeno platno Prodajalko očal naslikal leta 1623 (delo sicer hranijo v njegovem rojstnem kraju Leidnu). Konec Rembrandtovega opusa pa zaznamuje avtoportret, ki ga je domnevno naslikal pred smrtjo leta 1669. Tega so posodili iz firenške galerije Uffizi, medtem ko preostali trije razstavljeni avtoportreti prihajajo iz münchenske Stare pinakoteke, pariškega muzeja Petit Palais in Narodne galerije v Londonu. Iz newyorške zasebne zbirke so poslali Rembrandtovo Minervo.
Tri Vermeerjeve mojstrovine
Iz številčno majhnega (zato pa v kakovosti toliko močnejšega) opusa Jana Vermeerja so na ogled Astronom, Geograf in Alegorija katoliške vere, ki so jih dobili iz Louvra, muzeja v Frankfurtu in Metropolitanskega muzeja v New Yorku. Vermeerjeva dela so na Madžarskem razstavljena prvič.
Za milijardo evrov zavarovane slike
Preostali sklopi med drugim ponujajo dela Jana Steena, Dircka Halsa, Willema Kalfa, Hendricka Vrooma, Judith Leyster in Willema Buytewecha. Budimpeški muzej je za postavitev razstavil nekaj svojih najdragocenejših del, več kot 130 slik pa je pridobil iz 50 evropskih in ameriških javnih in zasebnih zbirk. Izposojene slike so zavarovali za milijardo evrov.