Ernst, ki se je rodil leta 1891 v Brühlu pri Kölnu, je izhajal iz dadaistične umetnosti, po preselitvi v Pariz pa se je intenzivneje posvetil nadrealizmu in istoimenskemu umetniškemu gibanju, ki je imelo močan vpliv na vse zvrsti umetnosti. Bil je tesen prijatelj s takrat zelo napredno mislečimi umetniki - ustvarjalci novega estetskega pogleda -, kot so bili Paul Eluard, Tristan Tzara, Andre Breton in Jean Arp. Foto: Albertina
Ernst, ki se je rodil leta 1891 v Brühlu pri Kölnu, je izhajal iz dadaistične umetnosti, po preselitvi v Pariz pa se je intenzivneje posvetil nadrealizmu in istoimenskemu umetniškemu gibanju, ki je imelo močan vpliv na vse zvrsti umetnosti. Bil je tesen prijatelj s takrat zelo napredno mislečimi umetniki - ustvarjalci novega estetskega pogleda -, kot so bili Paul Eluard, Tristan Tzara, Andre Breton in Jean Arp. Foto: Albertina
Henri Matisse: Tihožitje z rdečo preprogo, 1906
Matisse, ki je pri 22 letih pravniški poklic obesil na klin in se posvetil slikarstvu, velja danes za enega najpomembnejših slikarjev 20. stoletja. V 50. letih je ob razstavi svojih risb v Umetnostnem muzeju v Philadelphii zapisal: "Obstaja neločljiva notranja resnica, ki jo je treba sprostiti zunanjega videza predmeta, ki ga hočemo prikazati. To je edina resnica, ki kaj velja …" Foto: Albertina
Poljski zajec (1502), Albrecht Dürer
Poljski zajec je ena izmed tistih Dürerjevih 'intimnih' slik, kakršne so tudi krajine v akvarelu ali pa travne bilke, ki jih je v času, ko naročniki za take motive niso imeli posluha, slikal zgolj 'za lastno dušo'. Dürerjev zajec je naslikan z vso natančnostjo, ki je umetnik ni namenil le upodobitvi njegovega kožuščka, temveč tudi samemu izrazu, 'počutju' zajca, v očeh katerega lahko razberemo odsev okna.

"V Albertini nismo nikoli imeli težav z obiskovalci, naš muzej še vedno velja za najbolje obiskanega v Avstriji," se pohvali direktor muzeja Klaus Albrecht Schröder. V prihodnjem letu bi lahko število obiskovalcev ponovno poskočilo. Z Maxom Ernstom, z razstavo velikih mojstrov slikarstva, kot so bili Bosch, Bruegel, Rembrandt in Rubens, pa tudi z razstavo Matisse in fovisti ima Albertina v programu tri morebitne prodajne uspešnice.

Ni vse samo Klimt
Sicer pa je bilanca obiska v tem letu presenetljiva. Na obeh občasnih razstavah, posvečenih sodobni umetnosti, so imeli celo več obiskovalcev kot na razstavi risb Gustava Klimta. Sodobna umetnost "se prodaja veliko bolje, kot si predstavljamo", je dejal Schröder. Na 2.800 vodstvih po muzeju so letos našteli 50.000 obiskovalcev.

Že od 23. januarja prihodnje leto v muzeju pričakujejo povečan obisk, saj bo na ogled prva avstrijska retrospektiva Maxa Ernsta, enega izmed začetnikov dadaizma in pionirja nadrealizma v umetnosti. Razstava bo s pomočjo zgodovinskega konteksta in po razvojnih korakih osvetlila vsa obdobja Ernstovega ustvarjanja. To bo po van Goghovi druga najdražja razstava v zgodovini Albertine.

Ernst je uporabljal kombinirane tehnike z barvo, asemblažem, kolažem in frotažem, ustvarjal pa je na velikih, včasih prav megalomanskih platnih, s katerimi je najlažje predstavil motive skrivnostnih pokrajin, črnih jam, temačnih gozdov, razbrazdanega skalnega sveta ter mračnjaškega vzdušja mesečine.

Igrivi absurd na pohodu
Štirje kustosi z Dunaja, iz Pariza in Basla pripravljajo še razstavo del Reneja Magritta, leta 2015 pa bo sledila razstava Joana Miroja.

Okroglih 20 let nove Albertine
Razstavi krajinskega fotografa Lewisa Baltza (od 1. marca), ki je v ameriško fotografijo pripeljal motive zapuščenih industrijskih obratov, periferij in revnih blokovskih naselij, bo kot vrhunec ob zaznamovanju desete obletnice nove Albertine 13. marca sledilo odprtje razstave z naslovom Bosch, Bruegel, Rembrandt, Rubens - mojstrovine iz Albertine, na kateri bo na ogled 150 del.

Jeseni bodo na ogled postavili razstavo Matisse in fovisti, na kateri bodo združili dela iz 50 javnih in zasebnih zbirk. Razstavljenih bo 50 Matissovih del in še 100 del njegovih slikarskih kolegov.

Zajec ne gre nikamor
Med razstavami na gostovanju v Albertini opozarjajo na postavitev Albrecht Dürer, ki bo marca prihodnje leto na ogled v Nacionalni galeriji v Washingtonu. Na njej bodo razstavljena skoraj vsa glavna Dürerjeva dela iz zbirke Albertine, razen znamenite risbe poljskega zajca. "Poljski zajec ne bo potoval. Odločil se je, da ne sme nikoli več zapustiti hiše," je dejal Schröder.