Mel Ramos, ki je od leta 1959 svoje delo predstavljal na več kot 120 postavitvah, se je na zemljevid ameriške umetnosti vidneje zapisal v zgodnjih 60. letih. Podobno kot njegovi kolegi je na svojih delih slavil razne podobe popularne kulture. Na tem delu sta združeni dve - steklenička priljubljene znamke kečapa in značilna lepotica z naslovnice. Foto: EPA
Mel Ramos, ki je od leta 1959 svoje delo predstavljal na več kot 120 postavitvah, se je na zemljevid ameriške umetnosti vidneje zapisal v zgodnjih 60. letih. Podobno kot njegovi kolegi je na svojih delih slavil razne podobe popularne kulture. Na tem delu sta združeni dve - steklenička priljubljene znamke kečapa in značilna lepotica z naslovnice. Foto: EPA
Mel Ramos
Več Ramosovih serij je tudi svojevrsten poklon starim mojstrom, med njimi sta na primer francoski neoklasicist Ingres in njegova La Grande Odalisque. Ramosovo delo iz leta 1973 nosi naslov Plenti-Grand Odalisque. Foto: Albertina
Pop-art Mela Ramosa na Dunaju

Eden izmed osrednjih umetnikov, ki so v odgovor sredi 50. let prevladujočemu abstraktnemu ekspresionizmu ustvarjali predvsem izolirane podobe simbolov potrošniške družbe in množične produkcije, je bil tudi Mel Ramos.
Umetnik, ki je lani dopolnil 75 let, je na razstavi predstavljen s svojimi značilnimi golimi dekleti, ki so uokvirjene v škatlici priljubljene znamke cigaret, stojijo ob steklenički Coca-cole ali kečapa, ležijo kot nove muze umetnin starih mojstrov, pa tudi z risbami, ki prav tako slikajo 'ameriške sanje'. Pri upodabljanju teh ženskih aktov je iskal navdih v revijah petdesetih in šestdesetih let, pa tudi poznejših modnih revij.

Umik k podobam potrošniške družbe
Prva dela leta 1935 v Sacramentu rojenega umetnika so nastala v petdesetih letih, ko je na umetniških šolah prevladovala naklonjenost abstraktnemu ekspresionizmu Marka Rothka, Jacksona Pollocka in Barnetta Newmana in Franza Klina, Mel Ramos pa je kot marsikateri mladi umetnik začel iskati lasten umetniški izraz, ki ne izhaja iz abstrakcije. Nastale so osamljene, neizostrene figure pred nevtralnim ozadjem, njegova poteza pa se je zavedala pastoznosti, ki je v zahodni umetnosti prevladala v petdesetih letih.
Dekleta z naslovnic na starih umetninah
Sledile so slike, v katere je Ramos vključeval podobe iz stripov, junake, kakršna sta Batman in Flash Gordon, pa tudi Wonder Woman in korak do upodabljanja lepotic z naslovnic ni bil daleč. Pozneje je navdih iskal v umetninah starih mojstrov, kot so Goyeva Maja Desnuda, Ingresova dela, Modiglianijevi akti in Mondrianove barvne kompozicije in nastale so serije Pozdrav Umetnostni zgodovini, Nekončane slike, Lekcija risanja in Umetnikov studio. Vedno pa je ostal zvest osrednjemu motivu - ženskemu aktu, idealiziranim lepoticam brez napak ali nepravilnosti.
Razstava Mel Ramos. Dekleta, sladkarije in stripi obsega okoli 100 del, vse od prvih figuralnih podob, stripovskih junakov, deklet iz revij, pa vse do slik kalifornijske pokrajine, h katerim se je zatekel v osemdesetih letih.









Pop-art Mela Ramosa na Dunaju