Tea Curk Sorta v svojih delih odpira pereča vprašanja, ki si jih zastavlja mlajša generacija umetnic. Kustosinja Nataša Kovšca umetničino razmišljanje in preizpraševanje povzema: "Mlado umetnico zanima, kako okolica sprejema ustvarjalko, ki je hkrati tudi mati, kje naj postavi ločnico med ustvarjanjem in zasebnim življenjem ter (predvsem) kako naj kot svobodna umetnica sploh preživi. Ekonomski vidik ustvarjanja je tudi glavni razlog za izbor materialov (žice in gline) ter izdelavo pretežno malih formatov glinenih kipov, ki jih lahko žge v svoji peči. Za vse njene skulpture, ne glede na datum nastanka, velikost in izbrani material, pa lahko rečemo, da so nosilke njenih trenutnih subjektivnih občutij, s katerimi prodornemu gledalčevemu očesu razgalja svoje intimno življenje."
Glinene in žične skulpture
Prvi sklop razstavljenih del Tee Curk Sorta so glinene in žične skulpture, ki jih je ustvarila v zadnjih letih, in izbor grafičnih del. Glineni kipci iz ciklov Ženske s krili (2010-2013) in Vsakdanjosti (2014-2015) prikazujejo poenostavljene ženske like, odete v dolga "okrogla" krila, ki zaznamujejo plodnost. Kipi pritegnejo pozornost tudi zaradi podaljšanih rok in njihovih pomenljivih gest, ki simbolno upodabljajo avtoričina različna razpoloženjska stanja.
Mobilne žične skulpture
Drugi sklop predstavljajo mobilne žične skulpture – nekakšne tridimenzionalne prostorske risbe, ki se v avtoričinem opusu pojavljajo od leta 2012. Doslej je ustvarila dva cikla: eterične Plesalke (2012), ki so upodobljene v lahkotnih plesnih gibih, in večje, "celo-postavne" Ženske (2014-2015) s stiliziranimi telesi. Nataša Kovšca je ob tem sklopu del Tee Curk Sorta zapisala: "Tudi tu je gestualna govorica ponovno zelo sugestivna. Posamezne figure imajo na prsih prekrižane roke, iz česar lahko sklepamo, da se zapirajo pred zunanjim svetom. V nasprotju z glinenimi kipi, ki razkrivajo avtoričina psihična občutja, se zdi, da kažejo žične skulpture, oblikovane s hitrim zvijanjem in vozlanjem žice, njen odnos do širšega okolja. Gledalec namreč kipe dojame kot telesne lupine brez kože, ki s praznino volumna in položajem rok poudarjajo odtujenost človeka v današnjem svetu."
Žensko telo tudi v grafikah
Poleg skulptur avtorica na ogled postavlja tudi izbrana grafična dela, izdelana v tehniki sitotiska. Tudi tu je osrednji motiv abstrahirano žensko telo. Avtorica sama pravi, da vidi podobnost med kiparstvom in grafiko tudi v tehnoloških postopkih izdelave sitotiska in žganja gline, saj vključujeta napake, naključja in nepredvidljivosti.
O umetnici
Tea Curk Sorta (1981) je študirala kiparstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pri profesorjih Dragu Tršarju, Luju Vodopivcu, Matjažu Počivavšku in Jožetu Baršiju, pri katerem je leta 2007 končala dodiplomski študij z diplomsko nalogo Mobilni dom. Med časom študija je en semester preživela na študijski izmenjavi Erasmus v Münchnu (pri profesorici Magdaleni Jetelovi). Leta 2012 je pri profesorju Lojzetu Logarju končala še magistrski študij grafike z magistrsko nalogo Uporaba klasičnih tehnik v kontekstu sodobne grafike. Doslej je pripravila šest samostojnih razstav in sodelovala na vrsti skupinskih razstav ter likovnih kolonij v Sloveniji in Italiji. Razstava Tee Curk Sorta bo v Pilonovi galeriji Ajdovščina na ogled do 13. marca 2015.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje