V okviru projekta Spolnost v Zahodni umetnosti je zlobna deklica s pomočjo istoimenske knjige Edwarda Lucie Smitha, ki po njenem mnenju uteleša standardni, moški pogled na človeško seksualnost, odpirala vprašanja o naši percepciji ženskega telesa. Foto: Kino Šiška
V okviru projekta Spolnost v Zahodni umetnosti je zlobna deklica s pomočjo istoimenske knjige Edwarda Lucie Smitha, ki po njenem mnenju uteleša standardni, moški pogled na človeško seksualnost, odpirala vprašanja o naši percepciji ženskega telesa. Foto: Kino Šiška

Srbska vizualna umetnica Ana Nedeljković v svoje ustvarjanje vključuje različne umetniške prakse, med katerimi prevladujeta ilustracija in prostorska instalacija. Projekt Zlobna deklica, ki ga je začela leta 2005 in ki danes ob 20.00 odpira vrata v Kinu Šiška, temelji na prepoznavnem ženskem liku in njegovi manipulativni rabi v različnih kontekstih.

Na eni nogi visoka peta, na drugi gosenica tanka
Zlobna deklica v ironični interpretaciji Nedeljkovićeve predstavlja ultimativno bitje, ki je hkrati nevarno, norčavo in naivno. Skozi prostor se širi z nenadzorovanim podvajanjem in pri tem ustvarja neštete klone, ki se zbirajo v skupinah in si, kot nekakšni virusi, prisvajajo vse, kar jim pride blizu. Osnovne značilnosti zlobne deklice so njen tipični nasmeh in pričeska, slabi zobje, vojaška uniforma z minikrilom, kosmate noge, tank namesto stopala ali rakete namesto rok. Iz začetnih ilustracij je mala zlobnica kmalu prerasla v trodimenzionalno bitje: rodile so se deklice iz različnih materialov, od punčk iz cunj do glinenih figuric in lutk iz papirmašeja, od čisto miniaturnih do takih v človeški velikosti.

O vprašanjih reprezentacije ženske v umetnosti in širšem kulturnem prostoru. O njih se bodo z avtorico v Kinu Šiška pogovarjali na okrogli mizi Hudobni svet – zlobna deklica? pred odprtjem razstave, torej danes ob 18.30.