Andrej Perko je žirijo prepričal s Hišo št. 74 - Sožalje. Foto: Galerija Photon
Andrej Perko je žirijo prepričal s Hišo št. 74 - Sožalje. Foto: Galerija Photon
Fotografija Andreja Korenca
Andrej Korenc je v objektiv ujel prizor iz parka. Foto: Galerija Photon

V sklopu četrtega festivala kratke zgodbe Fabula je v ljubljanskem Cankarjevem domu potekala okrogla miza Podobe minevanja. Fabula, ki se je začela 22. januarja, končala pa se bo 17. februarja, je letos posvečena pojmu in fenomenu smrti v sodobni družbi. Na to temo je Študentska založba, organizatorka Fabule, v sodelovanju z galerijo Photon pripravila fotografski natečaj.

Za Hišo št. 74 čestitke namesto sožalja
Imena nagrajenih fotografov so sporočili na okrogli mizi: zmagal je Andrej Perko s fotografijo Hiša št. 74 - Sožalje. Drugo mesto je pripadlo Nadi Žgank, Andrej Korenc pa je posnel tretjo najboljšo fotografijo, je sporočila Študentska založba. Svoja dela je na natečaj poslalo 48 fotografov, ki so v povprečju poslali po pet fotografij. V ožji izbor je žirija, v kateri so sedeli fotograf Tomaž Skale, vodja galerije Photon Dejan Sluga in pisatelj Dušan Šarotar, uvrstila 15 fotografij, ki bodo od 15. februarja do 10. marca na ogled v ljubljanski galeriji Photon. Avtorji so s fotografijami poskušali osvetliti fenomen smrti v sodobni družbi z nekega objektivnega, znanstvenega stališca, po drugi strani pa tudi iz popolnoma subjektivnega in intimnega zornega kota.

Pokazali so vsa dela v ožjem izboru
Dušan Šarotar je o Podobah minevanja zapisal, da so že omenjeni minevanje, končnost, trenutek in čas pojmi, ki so neločljivo povezani s fotografskim medijem. "Podobe smrti v medijih so anonimne, depersonalizirane in posplošene na eni strani, po drugi pa v obliki rumenega tiska povsem brez pietete in vulgarizirane," je zapisal Šarotar. Na okrogli mizi v Cankarjevem domu je bila tudi projekcija vseh fotografij, ki so prišle v ožji izbor natečaja.