Radijska igra: Tretji del dokumentarca, priredba romana in komedija
Tretji del serije o zgodovini slovenske radijske igre, s katero Uredništvo igranega programa zaznamuje 60. obletnico programa Ars in petindevetdesetletnico radijske igre, bo osredotočen na povojno obdobje in na Radijsko igralsko skupino. Njeni člani so bili neprofesionalni igralci, ki so zasedali manjše vloge ali pa so interpretirali množice, živali, pa tudi predmete – kar je bilo treba. Prispevek Radijske igralske skupine je bil pomemben pri oblikovanju radijskih iger, saj v tistem času še ni bilo magnetofonskih trakov, radijske igre pa so bile z glasbo in vsemi zvočnimi efekti izvajane v živo. Pogled na delo "iz zaodrja" tako na poseben, subtilen način naslika celotno podobo takratnega radia; v tretji del serije avtorja Petra Zobca pa je vključen še en poseben dokument, in sicer radijska priredba partizanskega mitinga, ki so ga leta 1955 posneli v spomin na desetletnico osvoboditve. Tretji del z naslovom Igralska skupina v prvem povojnem obdobju bo na sporedu v ponedeljek ob 22.05 na programu Ars, v podkastu Radijska igra in na portalu RTV 365 pa sta za poslušanje še vedno na voljo prvi in drugi del dokumentarno-igrane serije Od začetka do druge svetovne vojne in Druga svetovna vojna.
Četrtkov večer na programu Ars bo v znamenju priredbe kratkega romana iz leta 1973 pisatelja Pavleta Zidarja: priredbo romana Romeo in Julija je pripravil Jaša Zlobec. Z metaforično bogatim jezikom izpisan roman govori o pronicljivi podobi ljubezni, ki pa je v vsakdanjih razsežnostih lahko zelo banalna. V glavnih vlogah radijske priredbe v režiji Aleša Jana sta nastopila Boris Juh kot Ernest in Milena Zupančič kot Marija, Ernestova žena.
Na Prvem programu bo v torek ob 21.05 na sporedu igra v produkciji radijskih entuziastov mariborskega radijskega studia: v zabavni radijski igri Veličastna smrt dramskega in televizijskega igralca Vinka Kurenca ostaja avtor Tone Partljič zvest temeljnim elementom svoje dramatike, saj se v njej razkriva občutek za komičnost situacij, posluh za živahno dialoško oblikovanje in veselje do persiflaže naše vsakdanjosti. Čeprav je igra nastala že konec sedemdesetih let, bistvena razmerja moči in dinamika odgovornosti pri delu kažejo na večne človeške napake in nagnjenja. Igro je leta 1979 režiral Janez Jemec.
Kratka radijska igra: Hamlet in Afanti
Kratka radijska igra Hamlet, ki jo je napisal in tudi režiral slovenski režiser in koreograf Matjaž Farič, v pičlih dveh minutah in pol interpretira najbolj poznano Shakespearjevo dramsko igro – in to uspešno, saj je avtor in režiser za igro leta 2010 prejel prvo nagrado na radijskem festivalu Prix Marulić v kategoriji kratke forme. Radijsko igro vodi jasen koncept, zasnovan na treh časovno razmaknjenih prevodih Klavdijevega monologa. Variacije izhodiščnega stavka "Očetu tvojemu umrl je oče" zastavljajo ključna vprašanja o dejanjih in čustvih posameznika, ki je neizbežno soočen z usodo umrlega očeta. Igra Hamlet, ki jo je igralsko interpretiral Vladimir Jurc, bo na sporedu v srednem terminu kratke radijske igre ob 13.05.
V soboto se na Prvi program spet vrača Afanti v interpretaciji Poldeta Bibiča. Afanti je priljubljen lik v ljudski literaturi muslimanov in pooseblja plemenit značaj človeka iz ljudstva – bistrega, delavnega in pogumnega posmehljivca človeškim neumnostim. Kakšne peripetije pa ga čakajo tokrat v kratki radijski igri Konec sveta, ki jo je režiral Aleš Jan? To bodo poslušalke in poslušalci izvedeli v soboto ob 22.40 v radiofonski priredbi dveh ujgurskih ljudskih zgodb, ki ju je iz kitajščine prevedla Maja Lavrač in za radio priredila Gordana Kunaver.
Radijska igra za otroke: Premiera igre o mami, otroku in dveh igračkah
V nedeljo mlade poslušalke in poslušalce radia, pa tudi njihove starše in stare starše čaka premiera dokumentarno-igrane radijske igre z naslovom Pogovori prve vrste. V izvirniku jo je v srbskem jeziku napisala avtorica Vesna Ćorović Butrić, adaptacijo v slovenski jezik pa je režirala Saška Rakef. V radijski igri se medsebojno prepletata dva dela: v dokumentarnem delu igre lahko prisluhnemo pogovorom matere z novorojenčkom, medtem ko je v igranem delu v ospredju dialog dveh igračk, ki opazujeta dogajanje med materjo in otrokom. Najstarejšo igračko v sobi, Medvedka, je interpretirala Sabina Kogovšek, novo igračko za dojenčka Robotka pa Dina Kobe. Dokumentarno-igrana radijska igra za otroke je nastala v okviru projekta B-AIR – Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancirata program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije in Ministrstvo za kulturo RS.
Poslušalke in poslušalci lahko predvajanim radijskim igram prisluhnejo tudi v podkastih radijske igre na spletnih straneh Prvega in Arsa ter na portalu RTV 365.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje