S temu besedami je Boris Rener, vodja OE Glasbeni programi in glasbena produkcija, pozdravil odprtje studia 26 Radia Slovenija, ki je končno zaživel v prenovljeni podobi.
Nov studio so Simfoniki proslavili na dan, ko se zdi to posebej primerno, slovenski kulturni praznik. Številne ljubitelje glasbe in nekdanje sodelavce Simfonikov so ob prihodu v studio pričakali člani orkestra in v živo predstavili izvrsten zvok, ki ga ponuja vrhunsko opremljen in prilagojen studio 26.
Kako studio postane dom Simfonikov?
A po besedah Borisa Renerja je bilo to verjetno prvo in zadnje koncertiranje orkestra v studiu pred publiko, saj ta ni namenjen publiki in koncertom v živo. Kot nam je še pojasnil Rener, je bil studio v hiši prisoten praktično od samega začetka, vendar pa je bil sprva namenjen televiziji in predvsem bolj poprodukciji, ne pa sami klasični glasbi. Slednja namreč zahteva akustičen prostor, medtem ko so zahteve popularne in rock glasbe drugačne in so jim ljubši zadušeni prostori. "Orkester je torej delal v akustičnem smislu v neprimernih pogojih in zato ni mogel graditi primernega lepega zvoka." Pred kakimi šestimi leti so se začele pojavljati ideje in načrti o obnovi studia, ki bi bil primarno namenjen ravno Simfoničnem orkestru RTV Slovenija. Rezultat zahtevnih prizadevanj je po Renerjevih besedah "unikaten prostor, ki omogoča tudi delo naravne akustike, v njem pa se vsi izvajalci in snemalci dobro počutijo."
Slavnostni govornik večera je bil generalni direktor RTV SLO Anton Guzej, poleg Borisa Renerja pa je o najsodobnejši digitalni tehnologiji, ki omogoča vrhunsko kakovost posnetkov v sodobni stereo tehniki, spregovoril tudi Martin Žvelc, strokovni sodelavec za avdiopodročje na RTV Slovenija. Za 'novi dom' se je zahvalila tudi harfistka orkestra Sofija Ristič, trak v novih prostorih pa sta prerezala častna dirigenta Simfoničnega orkestra RTV Slovenija Anton Nanut in En Šao. Slednji je orkestru dirigiral tudi ob slovesnem otvoritvenem večeru.
Rekonstrukcija nekdanjih prostorov v vrhunsko opremljen in prilagojen studio 26 je bila za RTV SLO velik finančni in je po besedah Antona Guzeja presegla dva milijona evrov, pa tudi izvedbeno je bil izjemno zahteven projekt.
Studio so odprli s toliko večjim ponosom, saj primerljivega studijskega kompleksa, namenjenega glasbenim snemanjem, v Sloveniji in njeni bližnji okolici ni mogoče najti.
Naj si sklepne besede sposodimo pri Žvelcu in glasbenikom zaželimo veliko dobre glasbe in kakovostnih posnetkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje