Čehov je neizčrpen; čeprav naj bi nenehno predstavljal vsakdanjost, v svojem temeljnem duhovnem lajtmotivu nikoli ne govori o naključnem, posamičnem, temveč vselej o Človeškem (z veliko začetnico), je o Čehovu zapisal C. S. Stanislavski. Foto: Agnese Divo/SSG Trst
Čehov je neizčrpen; čeprav naj bi nenehno predstavljal vsakdanjost, v svojem temeljnem duhovnem lajtmotivu nikoli ne govori o naključnem, posamičnem, temveč vselej o Človeškem (z veliko začetnico), je o Čehovu zapisal C. S. Stanislavski. Foto: Agnese Divo/SSG Trst
Uh, ljubezen
Kot piše ob predstavi Željka Udovičič, je univerzalnost človeških težav in odnosov, o katerih je dramatik spregovoril v teh delih, predvsem o ljubezni, njeni svetli in temni strani, je v soglasju z aktualnim trenutkom poiskala skupni Prostor dialoga – gledališki oder. Foto: Agnese Divo/SSG Trst

V Kulturnem domu v Trstu je zaživela premiera prve predstave letošnje abonmajske sezone Slovenskega stalnega gledališča v režiji Paola Magellija. Pod naslovom Uh, ljubezen in podnaslovom Začnimo znova (s tremi) se skrivajo tri enodejanke O škodljivosti tobaka, Medved in Snubač. Vezna nit trilogije je humor, komičnost, ki izhaja iz govorice vodvila in se prelije v tragikomično razsežnost grenkega in absurdnega, navidezno pa lahkomiselnega vsakdana.

Magelli prepozna v trilogiji razmišljanje Čehova o ljubezni kot alibiju za življenje, kar je tudi ena najpomembnejših tem del tega ruskega dramatika, ki se je rodil natanko pred 150 leti. Pri pripravi predstave so želeli opustiti interpretacijsko lahkotnost, pojasnjuje režiser, interpretacijska nit pa je zelo krhka, saj mora delo razvedriti, a obenem ohraniti nekaj žalobnega.

V predstavi sodelujejo ...
Scenografija je delo Lorenza Bancija, ki je uporabil industrijske materiale, pod glasbo pa se podpisuje Arturo Annecchino, ki ga je Magelli označil za najboljšega skladatelja glasbe za gledališče v Italiji. V glavnih vlogah nastopata člana ansambla Lara Komar in Luka Cimprič ter gostujoči igralci Danijel Malalan, Rafael Vončina in Miriam Monica. Poleg njih pa tudi Giuseppe Nicodemo, ki je sočasno tudi asistent režiserja.

Na razpolago 1,8 milijona evrov
Na dan prve premiere so v prostorih SSG-ja odprli tudi slikarsko razstavo umetnice Megi Pepeu. Za isti dan pa so napovedali sestanek skupščine članov SSG-ja in sprejem proračuna. Kot je že na predstavitvi trilogije Čehova pred tednom dni povedal pooblaščenec za upravo SSG-ja Paolo Marchesi, ima gledališče na razpolago vsoto, ki znaša približno 1,8 milijona evrov. Viri so v glavnem dežela Furlanija - Julijska krajina, ki je zagotovila 600.000 evrov državnih sredstev za slovensko manjšino v Italiji in 250.000 evrov iz lastnega strukturnega sklada, občina Trst s približno 180.000 evri, pokrajina Trst s 30.000 evri, Republika Slovenija s približno 200.000 evri.