Predstave so plod mednarodne delavnice ulično gledališke umetnosti z naslovom Most/Povezava, ki se je začela 1. marca, mimoidoči pa so si jih lahko ogledali oziroma se vanje vključili na Tromostovju, Leseni brvi in Čevljarskem mostu.
Udeležence namreč v drugem tednu delavnice zanimajo ljubljanski mostovi, ki so zaprti za promet in na katerih je mogoče nastopati. Zanimalo jih je, kako te ljubljanske posebnosti pretvoriti v prizorišča ulične umetnosti. Vse od dopoldanskih ur do večera je bil prehod čez Ljubljanico popestren z interaktivnimi predstavami. Umetnica iz Marseillesa Laetitia je na primer na leseno brv postavila mizo s tipkarskim strojem in mimoidoče sprehajalce prosila, da ji pomagajo napisati pismo fantu iz Slovenije, v katerem mu želi sporočiti, da ga zapušča. Ker sama ne zna slovensko, bi tako razlog za razhod napisala skupaj z novim znancem, z njim pa se tudi fotografira, da bi bil fant ljubosumen.
Na Čevljarski most pa je Nadege Delalande pripeljala kup praznih škatel za čevlje in tako ponudila otrokom ter tudi drugim mimoidočim, da postavijo svoje trdnjave. Pri tem jo je, kot nam je pojasnila, zanimalo predvsem transformacija javnega prostora v zasebnega.
Klicanje neobstoječega Marcela
V prvem tednu so se ulični umetniki posvečali tehnikam nastopanja na ulici, obvladovanju prostora in stikom z občinstvom. Konec preteklega tedna so na Prešernovem trgu uprizorili skupinsko akcijo, ko je 17 ljudi na ves glas klicalo in iskalo neobstoječega Marcela. Mimoidoči so zaigrano iskanje vzeli resno in poklicali policiste, ki so se pozivu tudi zares odzvali.
Iskanje stika z občinstvom
Kot so sporočili z gledališča Ana Monro, je delavnica namenjena raziskovanju stika z občinstvom v javnem prostoru in na nenavadnih prizoriščih, kakršni so mostovi. Prav tako je poseben modul v okviru izobraževanja na akademiji FAI AR', zato se ga je udeležilo 15 študentov iz Francije, sodelujeta pa tudi dva Slovenca - nekdanja članica Šole uličnega gledališča Ane Monro Anja Pibernik in Andrej Tomše, študent španščine in primerjalne književnosti, ki se ukvarja z žongliranjem.
Prva popotna akademija uličnega gledališča v Evropi
Akademija FAI AR', prva popotna akademija uličnega gledališča v Evropi, prihaja iz Marseilla, ki ponuja odlično okolje za ulično umetnost in je namenjena izobraževanju ter ustvarjanju na javnih prostorih. Njen program traja 18 mesecev in poteka v najrazličnejših urbanih predelih Evrope, predvsem Francije. Njen namen je, da v svoje programe vključi ustvarjalce različnih umetniških usmeritev, narodnostno in etnično raznoliko skupino, ki v času izobraževanja nadgradi svoj umetniški izraz.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje