Hči italijanske pevke Milve, s polnim imenom Maria Ilva Biolcati, je sporočila, da je njena mama pri 81 letih umrla. Milva, ki jo je italijanski minister za kulturo Dario Franceschini oklical za "eno od največjih interpretk italijanskega šansona", se je materi šivilji in očetu ribiču rodila 17. julija 1939, v majhnem kraju Goro, v bližini Ferrare v Emilij-Romagni. Zaradi finančnih težav v družini se je preselila v Bologno, kjer se je glasbeno in igralsko usposabljala ter se začela prijavljati na različna pevska tekmovanja.
Leta 1959 je osvojila nagrado za nov glas, leto pozneje je posnela svoj prvi singel – pesem Edith Piaf z naslovom Milord. Istega leta se je, ko je debitirala na festivalu v San Remu in osvojila tretje mesto, dokončno prebila na glasbeno prizorišče. Od takrat je osvojila še 15 nagrad na tem festivalu, zadnjo leta 2007.
Nastopila tudi v Ljubljani
Znana je postala predvsem leta 1961, ko je zmagala na glasbenem festivalu v San Remu s pesmijo Il mare nel Cassettto. V zgodnjih 60. letih je bila tako primadona italijanske pop glasbe, v svoji karieri pa je izdala rekordnih 173 albumov in prodala 80 milijonov plošč.
Leta 1965 je spoznala italijanskega režiserja Giorgia Strehlerja, ki ji je pomagal razviti pevski talent. V njen repertoar so se v tistem času uvrstili Brechtovi songi in italijanske uporniške, protifašistične pesmi iz časa druge svetovne vojne – najbolj znana med njimi je verjetno Bella Ciao. Strehler je na oder postavil tudi Brechtovo Opero za tri groše, Milvo pa povabil, naj prevzame vlogo Jenny. S predstavo so obiskali številna evropska mesta.
V sklopu svoje poslovilne turneje z velikih odrov se je poleti 2005 Milva, ki je zaradi rdečih las prejela vzdevek Rdeča (La Rossa), ustavila tudi v Ljubljani, kjer je v Križankah v okviru festivala šansonov La vie en rose nastopila ob spremljavi orkestra Slovenske filharmonije z dirigentom Hubertom Stuppnerjem.
Z odlomki v slovenskem jeziku pa se je leta 2007 predstavila tudi v večjezični predstavi Lueneburška varianta (La variante di Lueneburg), ki je nastala po romanu Paola Mauresinga.
Po 52 letih nastopanja je menila, da ne zmore več ponuditi žive interpretacije visoke kakovosti
Tri leta kasneje se je po 52 letih dokončno poslovila od nastopanja. Kot je tedaj pojasnila v intervjuju za milanski dnevnik Corriere della Sera, zaradi težav z zdravjem ni zmogla več ponuditi visoko kakovostne žive interpretacije. "Zdravniki so mi svetovali, naj se odpovem nastopom. Težava nikakor ni v glasu, ki je sicer utrujen, a še vedno čist. Ob koncu koncertov nisem imela več moči, bila sem izčrpana," je takrat pojasnila in dodala, da mora prisluhniti svojemu telesu, s katerim je po njenih besedah prav grdo ravnala, saj naj bi jemala veliko zdravil, ki so koristila glasu, telesu pa škodovala.
Kot vrhunec svoje glasbene poti je omenila koncert, na katerem je interpretirala Brechta ob spremljavi Berlinskih filharmonikov. "V veliko čast mi je bilo peti v teatru, kjer je dirigiral Claudio Abbado. Ne nazadnje sem trikrat nastopila v milanski Scali, kar, se mi zdi, ni uspelo veliko mojim kolegom," se je takrat še pohvalila Milva, ki pa je priznala, da je v svoji karieri doživela več vzponov kot padcev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje