Čeprav bi ta dva bilo bolje čim prej pozabiti. Kljub številnim nadaljevanjem sta pečat na znanstveni fantastiki in tudi širši popularni kulturi pustila predvsem prva dva filma, ki sta ju režirala Ridley Scott in James Cameron.
Prvi Osmi potnik je prišel v kino pred 45 leti z legendarnim geslom V vesolju te nihče ne sliši kričati. Zgodba spremlja posadko vesoljske ladje Nostromo, ki zazna signal z neobljudenega planeta. Tam odkrijejo zrušeno ladjo neznanega izvora in kup jajc. Eno se izvali in iz njega skoči bitje, ki se prilepi članu posadke na obraz. Že to je grozljivo, a je le uvod v grozo, ki bo doletela posadko. Ridley Scott je v Osmem potniku pokazal izredno subtilnost pri izgradnji celovitih likov znotraj povsem zaprtega, na koncu celo klavstrofobičnega okolja vesoljske ladje. Pri tem se dogajanje razvija v duhu skoraj detektivske preiskave, ki jo občasno preseka grobo nasilje z elementi telesne groze.
Na nadaljevanje je bilo treba čakati kar sedem let, a James Cameron, ki je režiral drugi film, je z njim še povzdignil ksenomorfa in cel žanr. Osmi potnik 2 ni grozljivka, temveč vojaški akcijski triler, postavljen v vesolje. Zgodba se nadaljuje z glavno junakinjo Elen Ripley, ki jo igra edinstvena Sigourney Weaver. Ta je po dogodkih iz prvega filma skoraj šestdeset let tavala po vesolju in medtem je na planetu s ksenomorfnimi jajci zrasla cela kolonija. Ko Zemlja izgubi stik s kolonijo, pošlje tja vesoljske marince. Čeprav sta ksenomorf in Elen Ripley zvezdnika filma, so vesoljski marinci tisti element, ki je nadaljevanje povzdignil med najbolj referenčne filme žanra. Upodobitev teh vojakov in njihove opreme v akciji je zaznamovala skoraj vse znanstvenofantastične filme, ki vključujejo tovrstno vojskovanje, a tudi skoraj štirideset let pozneje si filmarji še zmeraj lahko samo želijo, da bi bile njihove bitke videti tako dobro.
Preudarno so se vsi nadaljnji režiserji, ki so se lotili Osmega potnika, temu izognili. Tretji film je znova postavljen v zaprt prostor, in sicer na zaporniški planet, kjer vesoljec zalezuje žrtve drugo za drugo, medtem ko se četrti osredotoči na znanstvene poskuse na vesoljcih in Ripleyjevo.
Oba filma sta dobro narejena in imata številne oboževalce, a nikoli nista imela takega vpliva ne na popularno kulturo ne na bodoče filmske ustvarjalce. Zelo podobno bi lahko rekli za oba filma iz prejšnjega desetletja, Prometeja in Zavezo, ki ju je spet režiral Ridley Scott. Prometej je vizualno osupljiv film, a z nelogičnimi razpleti v zgodbi, ki pokvarijo dober vtis, medtem ko je Zaveza skorajda njegovo nasprotje – na vizualni ravni ne izstopa, zgodba pa je bolj smiselna in akcijska, a daleč najbolj temačna.
Kaj bo prinesel Romul? Film za zdaj še ni bil predvajan kritikom, a glede na videno v napovedniku in drobce zgodbe, ki so znani, lahko pričakujemo film, ki bo še najbližje izvirnemu Osmemu potniku. Zgodba je postavljena med dogodke prvih dveh filmov, saj je režiser Fede Alvarez želel ohraniti isto estetiko. Pri tem mu je z nasveti pomagal tudi Scott, ki pa je razložil, da se ni hotel vmešavati v zgodbo in akcijo. Glede na Alvarezov portfolio lahko od Romula nedvomno pričakujemo grozljivko, saj se v ta žanr uvrščajo skoraj vsi njegovi filmi. Izkušnje ima tudi z nadaljevanji klasik, saj je njegov celovečerni prvenec Zlobni mrtveci predelava kultnega istoimenskega filma iz osemdesetih. Takrat se je Alvarez izkazal, a nad filmom so se navdušili predvsem najbolj zagrizeni ljubitelji grozljivk. Ali bo njegov pristop k Osmemu potniku bolj zažgal, bomo videli prihodnji teden.
Iz oddaje Gremo v kino.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje