Jasne kompozicije dramatičnih baročnih prizorov in obrazi svetnikov z zamaknjenim pogledom navzgor. To je dediščina, s katero je slikar Guido Reni močno vplival na evropsko umetnost.
Čeprav bi se pri preletu zgodovine umetnosti v baroka verjetno ustavili pri imenih drugih, vidnejših mojstrih, je v Bologni rojeni Guido Reni prispeval 'maniero', ki je močno zaznamovala delo naslednjih generacij. Zato je prav, da v rubriki Živel, ustvaril, ostal v spominu predstavimo tudi dela tega italijanskega baročnega umetnika. Guido Reni se je rodil leta 1575 v družini glasbenikov. Ko je bil star 9 let, se je začel učiti v delavnici nizozemskega mojstra Denisa Calvaerta, kjer sta se mu kmalu pridružila še Albani in Domenichino. Kasneje so Calvaertovi učenci svoje znanje izpopolnjevali na slavni Carraccijevi Akademiji (Accademia degli Incamminati), nato pa so prav ti slikarji predstavljali jedro t. i. bolonjske šole. Od Bologne v Rim in nazaj Predstavniki bolonjske šole so nato Annibalu Carracciju sledili v Rim. Reni ga je obiskal večkrat med letoma 1600 in 1614, zatem pa je s krajšimi prekinitvami do konca življenja živel in delal v Bologni. Vmes je potoval v Ravenno leta 1620, v Neapelj leta 1922 in ponovno obiskal Rim leta 1627. Po smrti enega glavnih slikarjev v tem delu Apeninskega polotoka tistega časa Annibala Carraccija leta 1906 je mesto osrednjega mojstra v Bologni pripadlo prav Reniju. Njegov opus obsega tako stenske poslikave kot oltarne podobe, motivika pa se tistemu času primerno razteza od sakralnih podob do mitoloških del in portretov. Sledi klasične šole Annibala Carraccija Stroga kompozicija in izbira barv kaže sledi klasične šole, ki je je bil deležen kot učenec akademije Carraccijev v Bologni. Velik vpliv so imele na slikarstvo 17. stoletja samostojne upodobitve svetnikov, biblijskih, zgodovinskih in mitoloških oseb z značilnim proti nebu zazrtimi očmi. Tako je v neštetih različicah naslikal Kristusa, Marijo, Marijo Magdaleno pa tudi Kleopatro, Samsona, Herkula in Lukrecijo. Med Renijevimi najbolj znanimi deli pa velja omeniti stropno poslikavo v Casino Rospiglioso v rimski Palazzo Pallavicini, Atlanto in Hipomenesa, Pokol nedolžnih otrok in portret umetnikove matere.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje