Satya Pene je namreč na galerijske stene razpostavila cianotipijemodrotiske, na katerih je upodobila odnose med vijugastimi keramičnimi kačicami.

Foto: Osebni arhiv umetnice/Marko Kumer
Foto: Osebni arhiv umetnice/Marko Kumer

Tokrat že ob vstopu v mali galerijski prostor presenečeni pohodimo svežo glineno kačico – osnovni gradnik umetničinega ustvarjanja – in začnemo soustvarjati razstavo. Sama pravi, da prepušča obiskovalcu odločitev, ali bodo posegli v njeno umetniško delo, ali ga le opazovali z distance s čistimi podplati. Toda tudi če se odločnemu koraku k soustvarjanju – preoblikovanju neštetih kačic izognejo, so soudeleženi pač s svojim dejanjem pasivnosti.

Odtisi v glini se bodo posušili in začel se bo neizogiben razkroj: prah si in v prah se povrneš. Satya Pene se je odločila, da nam predstavi zgodbo minljivosti in stalnem spreminjanju.

Kustosinja Saša Bučan je zapisala, da se "sveže keramične kačice množijo, vijejo, prepletajo po tleh galerijskega prostora, včasih 'zlezejo' in svoj ritem nadaljujejo celo na stenah. Sveže so, tako sveže, da bo vsak stik z našim stopalom pomenil odtis, ki bo ostal na prenekateri od njih kot zanesljiv dokaz prisotnosti tukaj, v tem prostoru, ki se bo počasi sušil in postajal trdnejši, a hkrati se bo takrat začelo tudi njegovo razkrajanje in na koncu bo ostal prah. Prah si in v prah se povrneš – tako kot to velja za keramiko, velja za vse, kar je živega; iz njega raste ponovno živo v neki drugi obliki v drugem prostoru ali/in času. Projekt je v nenehnem nastajanju in mi smo avtoričini pomočniki, pa tudi tisti, ki se sprašujemo, ali sploh lahko stopimo v delo. Ga bomo uničili? A prav to avtorica od nas pričakuje – da se zlijemo z materialom, da interveniramo vanj s svojim lastnim zapisom in skupaj s Časom ustvarimo novo, staro, začetek pa ostaja kot zapis trenutka, spočetja na cianotipijah na galerijskih stenah. Zapis nekega začetka, ki se spogleduje z nenehnim razpadanjem na galerijskih tleh."

Satya Pene (1995, Ljubljana) je leta 2020 končala študij likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Njeno področje je keramika, ki pa jo je dokončno prevzela na študijski izmenjavi v Linzu, kjer se je srečala tudi s porcelanom. Raziskuje predvsem odnose prostora in razmerij, ki se dogajajo v njem ter analizira relacije v naravi, okolju in družbi. Čeprav se prvenstveno ukvarja s keramiko, skuša vselej znova presegati meje klasične skulpture. Trenutno je na podiplomskem študiju na ALUO-ju v Ljubljani, kjer nadaljuje svoje raziskovanje na področju keramike.

Unikatno umetniško izkušnjo soustvarjanja razstave Satye Pene je v kamniško galerijo Pogled mogoče izkusiti še do 30. oktobra.


O razstavi je napravil kratek videospot Vladimir Ristić: