Ena najbolj aktualnih debat v svetu umetnosti ta hip je ravnotežje med potencialom in tveganji inkorporacije umetne inteligence; obstajajo že programi za poglobljeno učenje, ki lahko posnemajo slog posameznih umetnikov in na ukaz v tem slogu ustvarjajo izvirne kompozicije. Morda bi kdo sklepal, da bo ameriški umetnik Jeff Koons, ki se pri svojem delu naslanja tako na napredno tehnologijo kot na množice anonimnih obrtnikov, ki delajo v njegovem imenu, navdušen nad potencialnimi novimi bližnjicami, ki bi jih lahko ponudila umetna inteligenca. Pa očitno ni tako.
Koonsova skulptura Rabbit, na primer, je bila izdelana strojno; v jeklu posnema plastični lesk figure, narejene iz balona. Pred petimi leti so jo na dražbi prodali za rekordnih 91 milijonov dolarjev. Pred tem je bila njegova največja uspešnica Baloon Dog (leta 2013 so ga prodali za 58 milijonov dolarjev.) Februarja lani se je Koons na naslovnicah znašel zato, ker je raketa podjetja SpaceX v vesolje odpeljala 125 njegovih miniaturnih figuric, ki so tako postale "prve avtorizirane umetnine na Luni".
Za serijo Gazing Ball je Koons poustvaril slavna umetniška dela iz zgodovine in jim dodal veliko, modro odsevno kuglo; za projekt je dal izdelati 350 teh kugel in nato uporabil samo 35 "najboljših". Koons sebe dojema tudi kot inovatorja. "V mislih se ukvarjam z določenimi projekti," je povedal v nedavnem intervjuju za Guardian. "Čudovit odnos imam z nekaterimi posamezniki, ki so v središču razvoja umetne inteligence".
Kljub temu UI ne bo postala integralen del njegovega ustvarjanja. "Uživam v tem, od kod izvira jedro mojega dela – to je moja refleksija o vsem, kar je zame na kakršen koli način pomembno," je pojasnil. "Trenutno neposredno ne delam z umetno inteligenco, razen tako, da mi ponudi možnosti. 'Pred menoj je miza: bi si lahko zamislil to mizo iz lesa? Ali pa morda enako obliko iz marmorja? Rad bi jo videl še v visokoodsevnem jeklu.' To je pa tudi edini scenarij. Umetno inteligenco uporabljam samo kot orodje, ne za ustvarjalnost."
"Ljudje trenutno zelo veliko govorijo o umetni inteligenci, kot da je akter z lastnimi mislimi, z lastno sposobnostjo ustvarjanja. Verjamem, da se bomo na neki točki pomaknili tudi v to smer, ampak trenutno sem še trdno zasidran v biologiji."
Koons dodaja še: "Nekoč sem spoznal Nobelovega nagrajenca in pogovarjala sva se o življenju. Rekel mi je: 'Veste, življenje je samo animirana verižna kemična reakcija.' To se mi je zdelo tako lepo, da sem se kar naenkrat počutil, kot da razumem, kaj se mi dogaja, da je vse skupaj samo animacija, samo iluzija. Ampak globoko verjamem v ta proces, v biološki proces, in v čute: v čut vida in dotika ... Nočem lenariti na sovoznikovem sedežu."
V zadnjih mesecih se je v svetu umetnosti pojavilo gibanje Say No to AI (Reci ne UI), ki opozarja predvsem na spornost generatorjev podob, ki jemljejo že obstoječe umetnine in sloge resničnih umetnikov brez njihovega dovoljenja (in brez navajanja avtorstva). Najbolj pesimistični svarijo, da bi UI lahko nadomestila ljudi kot ustvarjalce umetnosti.
Koonsa, ki bo še ta mesec praznoval 70. rojstni dan, to pretirano ne skrbi, češ da so že v 19. stoletju svarili, da bo po izumu fotografije likovna umetnost postala odveč; namesto tega se je odmaknila od realizma in v abstrakcijo. "Če bo umetna inteligenca postala take vrste katalizator, bomo lahko razumeli, delali z njo in na nek način od nje imeli korist," je še povedal za omenjeni časnik. "Ali pa nas bo prisilila, da razmislimo o svojih čutih, ki so verjetno relativno zaspali. Radi si predstavljamo, da uporabljamo svoje čute do polne zmogljivosti, ampak do neke mere smo se polenili, in to bi lahko popravili."
"V zgodovini je človeštvo vedno trčilo na tehnologijo, ki se je izkazala za izjemno vplivno in je spremenila svet, v katerem živimo, ter spremenila prihodnost. Ampak to sprejemam."
Koons je s predstavniki medijev klepetal v kompleksu Alhambra v Granadi, kjer so še do marca tri njegova dela (intervencija v Tri gracije z modro kuglo) razstavljena ob risbi Treh gracij, ki jo je leta 1923 ustvaril Pablo Picasso, ter ob Picassovi Glavi s čelado (1933).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje