Na splošno je uveljavljeno prepričanje, da je izvorna voščena skulptura zares pristno delo Leonarda da Vincija. Na njej je umetnikov prstni odtis in njegove začetnice, znanstveno analizo sta opravili neodvisni skupini Univerze Oxford in dražbene hiše Sotheby's in jo obe datirali v obdobje Leonardovega ustvarjanja.
Študija za nikoli dokončan spomenik
Skulptura iz čebeljega voska naj bi bila pomanjšana študija modela za večji spomenik, ki pa ni bil nikoli dokončan. Šlo naj bi za spomenik francoskemu guvernerju Milana Charlesu d'Amboiseu, sicer prijatelju in pokrovitelju renesančnega mojstra. D'Amboise je umrl leta 1511, Leonardo pa osem let pozneje in je voščeni kip prepustil svojemu varovancu Francescu Melziju.
Ne popolnoma znana pot skulpture
Po mnenju strokovnjakov je skulptura skupaj z drugimi Leonardovimi risbami, zvezki in nedokončanimi deli prek Francesca Melzija prešla k njegovemu sinu Oraziu Melziju, čigar dediči pa so nato začeli prodajati mojstrova nedokončana dela. Nadaljnja pot voščene skulpture od lastnika do lastnika ni povsem znana, a je bilo pozneje evidentirano, da je bila v poznem 19. stoletju vključena v zbirko Sangiorgi v Rimu. V 20. letih preteklega stoletja je zbiralec in trgovec s starinami Giorgio Sangiorgi (1886–1960) delo odnesel iz Italije, ki je bila razdejana od vojne, in jo shranil v bančnem trezorju v Švici, piše Artnet.
Zadnji italijanski lastnik kipa je bil Arturo Bassi, ki je podatke o njej in fotografije pokazal prijatelju Carlu Pedrettiju, sicer poznavalcu Leonarda. Ta mu je nato pomagal pri prodaji dela skupini vlagateljev prek londonskega trgovca s starinami Malleta. Leta 1985 so novi lastniki zaradi slabega stanja modela iz čebeljega voska naročili kalup iz lateksa, da bi na ta način skulpturo ohranili za zanamce. Ameriški poslovnež Richard Lewis je nato dve leti pozneje od njih kupil kalup iz lateksa, a je čakal vse do leta 2012, da je dal iz kalupa izdelati bronasti odlitek. Sledila je zasebna prodaja kalupa in bronastega odlitka podjetju Silverpoint Holdings, ki je zdajšnji lastnik.
Lahko kupec iz kalupa ulije še en bron?
In prav podjetje Silverpoint Holdings ponuja na prodaj bronasti odlitek prek lasvegaške galerije Art Encounter, ki jo vodita oče in sin Rod in Brett Maly – in to za 100 milijonov dolarjev (94,91 milijona evrov). Ponudba vključuje enkraten kalup, uporabljen za izdelavo odlitka. Če skulptura ne bo takoj prodana za navedeno ceno, je Rod Maly za Artnet povedal, da bo galerija razmislila o sodelovanju s katero od dražbenih hiš oz. drugih možnostih. Na vprašanje, ali lahko kupec iz kalupa ulije še en bron, je odvrnil: "Če bi ga želeli uliti iz samega brona, bi lahko, in če bi ga želeli uliti iz kalupa, bi ga tudi lahko," je dejal in dodal, da "kalup ni v dobrem stanju. In tudi voščeni kip ni v dobrem stanju. Videl sem ga pred dvema letoma v Londonu."
Lastniki voščenega kipa, ki ga hranijo v klimatsko nadzorovanem okolju v Londonu, bi po Malyjevih besedah "najbrž obravnavali ponudbo zanj", a kolikor mu je znano, trenutno ni na prodaj. "Ni v odličnem stanju. Čebelji vosek ni predviden, da bi trajal 500 let, a delajo vse, kar lahko, da bi ga ohranili," je še dodal galerist. "Voščeni skulpturi manjkajo konjeva leva sprednja noga in ušesa ter jezdečeve roke, ker so se z leti razgradili," je pojasnil Maly.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje