Finančna konstrukcija za novomeški del ceste tretje razvojne osi predvideva, da naj bi Družba za avtoceste (Dars) 40 milijonov evrov nepovratnih sredstev pridobila iz evropskega denarja, preostali del bi pokrili s posojili, zanje pa bi jamčila država. To je razkril generalni predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic, ki se je na Dolenjskem forumu časopisa Finance v Novem mestu pogovarjal z direktorjem Financ Petrom Franklom.
Evropski denar prinese časovne roke
Ministrstvo za infrastrukturo se je namreč s tem projektom prijavilo za sredstva evropskega sklada za regionalni razvoj. Vlada in pristojno ministrstvo pa sta Dars zavezala, da mora do konca prihodnjega leta zagotoviti vsa gradbena dovoljenja, kar pomeni, da morajo do takrat izdelati tudi vso projektno dokumentacijo in zagotoviti vsa potrebna zemljišča. Z gradnjo novomeškega 5,3-kilometrskega odseka ceste tretje razvojne osi pa bi "vsekakor lahko" začeli leta 2019.
Sicer pa je Dars kot nosilec priprave projektne dokumentacije, odkupov zemljišč in vseh postopkov do pridobitve gradbenega dovoljenja za gradnjo ceste tretje razvojne osi z letošnjim poslovnim načrtom postal tudi nosilec za gradnjo odseka omenjene štiripasovne hitre ceste od novomeškega vzhodnega avtocestnega priključka do vasi Maline na belokranjski strani Gorjancev.
Gre za skupaj 18-kilometrski cestni odsek, najprej pa se bodo lotili gradnje odseka od novomeškega vzhodnega avtocestnega priključka do priključka za tovarno Revoz oz. do priključka Osredek, je še povedal Vidic.
Gašperšič napovedal 2018
Podobno je v Novem mestu junija napovedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Takrat je dejal, da bodo na podlagi državnega prostorskega načrta - verjetno že letos - začeli pridobivati prva zemljišča, zaključni rok za uresničitev projekta pa je pridobitev gradbenih dovoljenj do konca leta 2018, kar je tudi pogoj za zagotovitev evropskih sredstev, ki so predvidena za prvi oz. novomeški odsek omenjene ceste od dolenjske avtoceste do priključka pri tovarni Revoz.
Začetek gradnje predvidevajo leta 2019, predvideni čas gradnje novomeške navezave pa je tri leta oz. zgrajena naj bi bila leta 2021. Sicer pa bodo v nadaljevanju preostali del dolenjsko-belokranjske trase ceste tretje razvojne osi obravnavali kot enovit projekt, vključno do priključka Maline in s predorom skozi Gorjance, je še dejal Gašperšič.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje