Cesta na Vršič nujno potrebuje obnovo. Foto: Direkcija za infrastrukturo
Cesta na Vršič nujno potrebuje obnovo. Foto: Direkcija za infrastrukturo
Vršič
Obnova ceste se bo verjetno zavlekla v prihodnje leto. Foto: Radio Koper

Direkcija za infrastrukturo bo takoj po veliki noči na gorenjski strani prelaza začela obnavljati kilometer ceste (Erika–Vršič) in 9 metrov visok močno dotrajan zid, na bovški strani pa bodo obnovili dva mostova čez hudournike. Izvajalec del je podjetje Inkaing, d. o. o., dela pa so vredna dobrih 544.000 evrov.

Do 7. maja bo delna zapora, pojasnjuje Tomaž Willenpart z Direkcije za infrastrukturo: "Nato bo do 15. junija polovična zapora, v tem času pa bo žal potrebnih pet dni neprekinjene zapore, se pravi 24 ur, saj bomo v tem času opravili ključna dela na tem opornem zidu." Datum popolne zapore bodo med 8. majem in 15. junijem sporočili pozneje, je pa že znano, da v tem času avtobusni promet ne bo dovoljen (obvoz bo potekal čez Predel). Med 15. junijem in 18. septembrom bodo na vršiški cesti vzpostavili izmenično enosmerni promet, nato pa bodo med tednom ponovno uvedli popolno zaporo, in sicer od ponedeljka do četrtka med 8. in 17. uro, ob petkih pa med 8. in 15. uro. Zaradi drugačnega prometnega režima se bodo dela najverjetneje zavlekla v prihodnje leto.

V Trenti so s kompromisom delno zadovoljni. "Smo in nismo zadovoljni. Še vedno nas skrbi popolna zapora. Če že mora biti, naj bo čim krajša," se je na pojasnila direkcije odzval predsednik Krajevne skupnosti Soča - Trenta Sergej Bolčina. Brez popolne zapore ne gre, saj je cesta široka le pet metrov, pojasnjujejo na direkciji, ki je morala za dovoljenje za gradnjo obvozne ceste ob dotrajanem zidu zaprositi Triglavski narodni park in pridobiti soglasje lastnika zemljišča.

S spremenjenim prometnim režimom so zadovoljni tudi na bovški občini, a župan Valter Mlekuž poudarja, da so bila trenja nepotrebna: "Mi ne gremo z glavo skozi zid. Vse bi se lahko rešilo že prej, ljudje bi bili pripravljeni na to, ne da je to padlo kot strela z jasnega. Da predvidevajo popolno zaporo od 10. aprila do konca junija, smo izvedeli na sestanku, ko smo se dogovarjali, kako bi junija in septembra uvedli dodatne avtobuse čez Vršič, potem pa smo po naključju izvedeli za popolno zaporo. Še zdaj ne morem verjeti, da direkcija ni kontaktirala ne mene ne kranjskogorskega župana."

Willenpart na očitke odgovarja, da se je vse zavleklo zaradi revizijskega postopka glede izbire izvajalca. "Če bi mi lahko napovedali, kdaj bomo dobili pravnomočno odločitev, potem bi lahko tudi obvestili turistične delavce. Glede na to, da je bila vročena pred kratkim, hitreje pač ne gre." V svoj zagovor pa dodaja še: "Samo letos smo bili na občini v Kranjski Gori vsaj štirikrat, kjer smo govorili tudi o tem projektu, zato se čudim raznim namigovanjem, da niso bili seznanjeni s tem projektom. In še to bi dodal – ko smo pred sedmimi leti obnavljali spodnji del ceste do te serpentine, niti približno ni bilo tako negativnega odziva."

V Trenti poudarjajo, da seveda niso proti obnovi, prosijo le za razumevanje in posluh. V prihodnost zrejo z optimizmom. "Če bi bila cesta zaprta od danes do konca junija, kakršna je bila prva informacija, bi bila to za celotno Soško dolino velika gospodarska škoda. Seveda smo zadovoljni, da se v cesto vlaga. Moramo biti optimisti, da bo z novo cesto več obiska, čeprav si želimo, da se parkirišča na vrhu uredijo zgledno, ne pa, da so v začasnih gramoznih jamah, opremljena s premičnimi toaletami," je dolgoletne želje ponovil Bolčina.