Ljubljanski mestni svetniki so večji del ponedeljkove seje namenili razpravi o podražitvi več storitev ljubljanskih javnih podjetij. Najdlje so se zadržali pri podražitvi enkratne avtobusne vozovnice Ljubljanskega potniškega prometa (LPP), za katero bo treba od 1. aprila dalje odšteti 1,30 evra.
Več opozicijskih svetnikov je podražitvi nasprotovalo, saj po njihovi oceni pri ukrepu ne gre za trajnostni razvoj. Je pa opozicija pozdravila predlog občine o uvedbi novih letnih imenskih splošnih vozovnic in upokojenskih letnih vozovnic, a se ni strinjala z njihovo ceno.
365 evrov za celoletno vozovnico
Letna imenska splošna vozovnica bo stala 365 evrov in bo omogočala neomejeno število voženj za en evro na dan, upokojenci pa bodo morali za letno vozovnico odšteti 220 evrov na leto, kar pomeni neomejeno število voženj za 60 centov na dan.
V SDS-u so vložili amandma, s katerim so predlagali, da bi letna splošna vozovnica stala 250 evrov, upokojenska pa 150 evrov, v NSi-ju pa so želeli ceno splošne letne vozovnice določili pri 260 evrov. Najbolj bi cene znižali v Levici, kjer so predlagali, da bi letna splošna vozovnica znašala 222 evrov, letna upokojenska pa 20 evrov. Dopolnila omenjenih svetniških klubov je mestni svet pričakovano zavrnil.
"Ukrepa, o katerih govorimo, sta izrazito strateška, me pa mori, da se odvija neke vrste licitacija," je različne predloge SDS-a, NSi-ja in Levice komentiral svetnik SD-ja Marko Koprivc. Kot je dodal, bodo le statistike povedale, ali je ukrep pravilen. "Za to statistiko so ljudje, ki bodo zdaj plačevali višje karte," je odvrnil svetnik SDS-a Anže Logar.
Logar je v razpravi dejal, da v SDS-u niso proti podražitvi enkratnih vozovnic, so pa za pocenitev letnih. "Cena 365 evrov je absolutno previsoka in rezultata ne bo," je odgovoril na načrte občine, da bi s tem povečali število imetnikov terminskih vozovnic.
Pomanjkanje voznikov
Jožef Horvat (NSi) je medtem poudaril, da je za napolnitev proračuna LPP-ja pomemben predvsem pravočasen zajem potnikov, zlasti v prometnih konicah. "Z ukrepom zmanjševanja frekvence linij si delamo bolj medvedjo uslugo. Tu se odrekamo določenemu denarju," je dodal. "Ni voznikov, zdaj jih iščemo 20," je Horvatu odgovoril župan Zoran Janković.
Po mnenju svetnika SMC-ja Dragana Matića bi se morali osredotočiti na to, da se poveča priljubljenost mestnih avtobusov pri delovni populaciji, saj so največji uporabniki trenutno dijaki, študenti in upokojenci. Izpostavil je, da število potovanj z LPP-jem vztrajno pada, pri tem pa se je vprašal, koliko so zares uresničljivi cilji celostne prometne strategije, ki jo je spisala obstoječa uprava in predvideva, da bosta do leta 2020 dve tretjini poti v Ljubljani opravljeni na trajnostni način, le ena tretjina pa z avtomobili.
Svetnica Mojca Škrinjar (SDS) je poudarila, da je Ljubljana prestolnica, v katero prihaja veliko ljudi, zato je treba pri ustvarjanju prometne politike upoštevati "pol Slovenije". Šele ko bo javni promet integriran in bo "vključeval kar najbolj elegantno pot iz regij v sam center", bo interes za javni prevoz večji, je ocenila. Vodja svetniškega kluba Levica Milan Jakopovič je dejal, da bi bilo smiselno razmisliti o tem, da se v cene letnih vozovnic LPP vključi sistem Bicikelj.
Janković: Opozicija izvaja populizem
Janković je v razpravi dejal, da so volitve mimo in opoziciji očital populizem. Poudaril je, da se cene vozovnic niso spreminjale zadnjih 12 let, saj podražitve voženj z 80 centov na 1,20 evra s 1. januarjem 2012 ne gre jemati kot podražitev. "Ker smo dali 90-minutni brezplačni prestop, smo ugotovili, da je bila to v bistvu pocenitev," je pojasnil.
Dražje tudi parkirnine
Mestni svetniki so na seji potrdili tudi dvig parkirnin v ožjem središču mesta in v parkirnih hišah, ki jih upravlja občina. Za stanovalce se cene parkirnine ne bodo spreminjale, prav tako bodo cene enake na P&R parkiriščih in v tretji coni parkiranja, se bodo pa te za 10 centov na uro zvišale v prvi in drugi coni. V garažnih hišah pod Kongresnim trgom in v Kozolcu bodo vozniki po predlogu občine po novem odšteli 1,50 evra za uro parkiranja.
Po mnenju Škrinjarjeve podražitve res niso drastične, a je treba sešteti vse dvige cen, ki so jih obravnavali svetniki. "Podražitve ena za drugo skupaj, pa nekaj na mesec nanesejo," je dejala. Njen strankarski kolega Logar je bil bolj kritičen in je poudaril, da mora mestna oblast, če želi promet umakniti iz mesta, v zameno za to nekaj ponuditi. "Politika, da vse storitve, ki jih imamo, podražimo, da bi dosegli neki cilj, ne more biti odgovor," je dejal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje